torsdag 1 januari 2015

Årsresumé 2014

-
Då är ännu ett år till ända. Tiden går alltid lika fort och det känns inte alls som att det var längesedan vi var hemma hos Maria i Klippan och firade nyår år 2013. Vad har egentligen hunnit hända? Jag tar Instagram och Facebook till hjälp och tittar vad jag har haft för mig..

Jesus Christ Superstar i Malmö
Mamma fick två biljetter i julklapp och i mars tog vi tåget till Malmö och skådade fantastiska Ola Salo på scen! Det var första gången jag var på en sådan stor musikal, och långt efteråt gick vi här hemma och spelade låtarna på Spotify..

Karlshamn på Lelles födelsedag
Jag lyckades lura iväg Lelle till Karlshamn genom att ta tåget till Bromölla där pappa väntade och sedan körde han oss hela vägen till hotellet. Vi åt gott till både lunch och middag och tittade på roligt folk på utestället som dansade.. En mysig hotellvistelse helt enkelt innan vi tog tåget hem dagen efter.

Weekend i Istanbul
Staffan hade fyllt 50 år och Marcus 25 år, och i maj blev det en weekend i Istanbul torsdag-söndag. Vi hann se allt vi ville se på dessa två intensiva heldagar och när vi åkte hem var vi mer än nöjda.

Hittade tillbaka till en gammal vän
En dag när jag var påväg till gymmet skrev Bella på min facebookchatt och jag tappade nästan andan. Vi hade inte hörts på säkert två-tre år och jag hade saknat henne så i perioder. Vi träffades och allt var precis som förr. Nu är vi åter vänner och har verkligen hittat tillbaka till varandra. Ingen är lyckligare än jag!



Filips student
Ja tänka sig, den lille pojken har blivit stor! I somras firade vi hans student med pompa och ståt ute i ett tält i deras trädgård. Jag hade feber och knaprade ipren under dagen, mamma var dunderförkyld och stannade hemma, och Lelle, ja.. var var han?

Ullaredsweekend gånger två
I juni sov vi två nätter i Ullared stugby och hann med att shoppa både tre och fyra gånger! Det var supertrevligt och vi grillade fläskfile på kvällen utanför stugorna. Pappa var övertygad om att vi kunde tända grillen med spolarvätska, men det slutade med att vi fick låna tändvätska av våra norska grannar.. I november när mamma fyllde år var hon, jag och Maria i Ullared och sov över på Ullaredshotellet! Det var Marias julklapp och födelsedagspresent till oss. Vi åt god middag och frukost på Harrys.

Tog körkort
Efter år av tjat och pikar tog jag tag i mig själv och bokade upp mig till en intensivkurs hos Nya Trafikskolan. Ungefär 3 veckor senare hade jag mitt körkort och klarade allt på första försöket! Lelle gjorde världens finaste tårta till mig på jobbet som vi åt direkt efter att jag klarade körkortet, hemma hos Anders och Ingrid.

Kiviks marknad
Dagen efter jag fick mitt körkort (har inget med saken att göra, men ändå) var vi på Kiviks marknad. Vi åt smörgåstårta som Ingrid hade gjort och gick runt i värmen bland allt folk. Lelle jobbade och kunde inte åka med..


Midsommar i Åsumtorp
Hemma hos Jonnas mormor firade vi Midsommar med ett helt gäng människor. Det var lekar, dricka, mycket mat och fint väder!

Gävleresa med mamma och pappa
I slutet av juli åkte vi till Gävle och bodde på Elite Grand Hotell. Vi hälsade på Åse och Billie, Kerstin och Lasse och åt mycket god mat. Innan vi åkte hem träffade vi även Yvonne på en fika.

Kolmården
På väg hem från Gävle bodde vi en natt i Norrköping och åkte sedan till Kolmårdens djurpark över dagen. Jag och pappa hade kamerorna i högsta hugg och fotografera alla djur länge och väl! Vi åkte även safarivagnarna som svävar ovanför djuren. Mamma var livrädd till en början i den otroligt långa kön, men det gick bra sedan.

Big Slap Festival
Jag, Lelle, Mattias och Fanny åkte på Big Slap Fesivalen i Pildammsparken i Malmö den 1 augusti! Vissa var mer taggade än andra och jag tappade bort Lelle en stund efter att han gått och dansat och de andra åkt hem. Men vi hittade varandra till slut, det blev lite för mycket dricka (främst för min del), vi hittade Jenny Geiser och hoppade in i det sista till Steve Aioki innan det var dags att ta tåget till Klippan där pappa var. Morgonen efter alltså.. Vi tog ett dopp i deras pool och väl hemma spendera jag min tid på toaletten.




Ida och Andreas Bröllop
Den 9 augusti var vi med och firade Lelles lagkompis bröllop i Ovesholm. Det var mycket lyckat och vi var bland de sista som lämnade stället! Jag hade kameran i högsta hugg under kvällen.

Semester på Rhodos
Jag och Lelle åkte iväg en vecka till ett all-inclusive-hotell. Det var min första resa med flyg utan föräldrar, så det var extra spännande! Vi fick med oss många fina minnen hem och hade en underbar vecka i värmen. Favoriten var spaghetti carbonara på den italienska restaurangen..

Tivolis julmarknad
Tillsammans med Marcus och Alexia tog vi tåget över till Köpenhamn och gick på Ströget under eftermiddagen. Vi åt sen lunch och begav oss därefter mot Tivoli och julmarknaden. Det var definitivt en ljusshow utan dess lite med lampor i varenda vrå. Det som fattades var snön..

2 år med älskling
Vi har inte "valt" den bästa dagen för vår års-dag, men det var ju den 23:e december för två år sedan som vi skilda åt konstaterade via sms att vi var pojkvän och flickvän efter nästan två månaders flörtande. Även detta år var vi frånskilda, men dagen innan åt vi mögelost och kex och tittade på julkalendern. <3

Bollnäs
På juldagen åkte jag upp till Bollnäs där Lelle firade jul. Ja, det har jag ju skrivit om alldeles nyss. Det var i alla fall ett väldigt bra avslut på året, att få komma iväg lite. Och att få uppleva snön som vi saknar här nere i varma Skåne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar