lördag 31 januari 2015

Girls' night out

-
Då var det lördag igen och även månadens sista dag vilket känns otroligt skönt! Januari och februari är ju inte särskilt uppiggande månader och man längtar bara till våren.. Vid elva drog jag till gymmet för att kunna festa på kvällen med lite bättre samvete. Kände mig duktig! Hemma blev det hårinpackning och ansiktsmask innan jag hoppade i duschen och började fixa mig. På kvällen skulle mamma och pappa ha middagsbjudning så jag fick uppdraget att köra och hämta Anders och Ingrid vid halv fem. Då var jag så gott som färdigsminkad och sen var det "bara" håret som skulle lockas innan jag begav mig hem till Bella halv sju. Mina klackskor från Scorett fick följa med denna gång, istället för mina vanliga från Skopunkten. Det är så dumt att köpa dyra skor egentligen, så vågar man knappt använda dem. Eller det kanske inte därför jag inte använder dem lika ofta som de andra, utan jag tror det är för att de har snörning och därför tar lite längre tid att ta på sig. Ren lathet alltså. Nåväl, vi var fem tjejer hemma hos Bella (jag, Bella, Caroline, Sabina och Nelly) och Carolines kille levererade hämtmat. Gyrossallad åt jag, vilket var ganska gott faktiskt. Vi körde en lek där man fick dra en lapp ut en skål där varje lapp var ett "hemligt uppdrag" som man skulle göra utan att någon märkte. Jag skulle till exempel släcka lampan i fönstret diskret, och om någon tände den igen var jag tvungen att göra om det. Bella hade tänt den igen såg jag i sista minut, men det var ju också hon som hade skrivit lappen så jag vet inte om det räknas. ;) Vi lyssnade på musik och dansade loss lite i vardagsrummet innan taxibussen kom 23:40. När vi skulle sätta oss i bilen satt Bella fram och det var ett säte med tre platser bakom, sedan ett med två. Eftersom jag inte ville att den sista tjejen som klev in skulle få sitta ensam så satt jag mig inte på sätet med tre platser utan tänkte att vi kunde sitta bakom tillsammans.. Men så satt hon sig bredvid de andra i alla fall och jag fick sitta ensam! Alltså, haha! Nä, ibland ska man inte vara så snäll...




Vi stod på listan, men fick vänta ett tag ändå. Kön blev dock jättelång när vi hade ställt oss, så vi fick väl vara glada att vi inte behövde vänta ännu längre! Damen i kassan hade överseende med mitt studentkort för gratis inträde även om jag var fem minuter sen. Jag och Bella tappade bort folk genast och gick och tog en tequila i baren. Ja, en tequila.. Hahaha, skrattretande. Äckligt var det om ni undrar! Men det är ju en grej man gör.. Två eller tre drinkar till blev det, men det var en bra fylla. Köpte fyror, ska aldrig mer köpa sexor. Fast det har jag sagt förr. Jocke, Robban och Tisch dök upp efter att ha varit på Bånken först, men där var inte en kotte. Inte så konstigt när det är premiär på Grand. Folk var galna och puttades på dansgolvet så man hällde ut halva drinken över sig själv (nästan) och när jag ska gå ifrån smeten och ställa mig utanför i fara vänder jag mig om och får fingret av en jävla tjej. Vafan har jag gjort dig liksom? Aggressiva människor.. Efter stängning delade jag och Bella en kebab och väntade in Carro och Nelly. Vi sa hejdå och delade därefter en taxi hem. Taxichauffören tyckte Bella hade fina läppar sa han efter hon blivit avsläppt hos sig och jag skulle vidare till Lelle. Haha, han var lite skum alltså.. Och ja, btw, en vimmelbild blev det under kvällen. Och tänka sig, man ser NORMAL ut!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar