tisdag 6 januari 2015

Vad är det för dag?

-
Tisdag.. Igår när jag skulle lägga mig var jag helt säker på att det redan var tisdag. Jag tog p-piller för fel dag och var allmänt förvirrad. Nu är jag i alla fall med på banan igen, tror jag. Denna röda dag (trettondagen) var pappas sista lediga dag och imorgon är det back to work för hans del. Jag sov till halv tolv och hoppade direkt in i duschen. Vid två körde jag och pappa till Vanneberga där Bella befinner sig denna veckan för att vakta sin mammas hus då hon och hennes man är bortresta. Pappa gick med in på en kopp kaffe och körde sedan iväg till Landön med kameran. Vi hann samtala om det mesta och kanske kommer kunna klämma in en till liten dejt i helgen! Jag fick även hälsa på de söta små hönsen. Pappa kom tillbaka och vid fyra körde vi (jag) hem. Behöver öva mer på mörkerkörning. Inte så bra att blända alla mötande med helljuset.


På väg hem körde vi inom Maxi och handlade. Hemma gjorde jag kycklingköttbullar och pappa fixade senapssås.. Gott som fan. Men inte blev jag mätt inte. Då kom Lelle som en räddande ängel med nybakt bröd som hans mamma precis hade tagit ut ur ugnen! En köttbullsmacka (med senapssås) blev det.. Underbart. Tack Anette! Vi bestämde oss senare för att titta på den nya Beckfilmen Beck - Rum 302, och gjorde det tillsammans med pappa. Jag gillade den, helt klart sevärd. Pappa behövde hämta någon sladd i källaren för det krånglade med det trådlösa nätverket först när vi skulle streama filmen. Jag, pappa och Lelle gick ner och därefter drog jag med dem ut på en kort geocachingtur! Närmare bestämt bara bort till kanalen. Jag ladda ner geocachings introapp (gratis) för någon vecka sedan och har innan länge undrat vad geocaching är då jag hört talats om det vid flera tillfällen. En geocache skulle i alla fall enligt appen finnas precis utanför där vi bor. Och nog hittade vi den - i form av en provrörsformad större "burk" som satt fast med hjälp av en magnet inuti ett rör på en skylt (spoiler alert). I den låg en liten penna, en lapp och ett papper där man skulle skriva dagens datum och sitt namn som bevis på att man varit där. Häftigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar