torsdag 1 januari 2015

Nyårsdagen

-
Idag vaknade vi vid halv elva, eller ja.. Lelle väckte mig. Vi låg kvar till närmare tolv och gick sedan upp och åt lyxfrukost som de andra duktigt fixat. Ägg, bacon, rostbröd, juice.. Jag brukar aldrig kunna äta dagen efter, men idag var jag inte bakis. Jag drack bara mousserat vin och vanligt vin (i måttlig mängd) och fick väl inte upp något större rus under gårdagen. Något min kropp verkligen uppskattade såhär i efterhand. Så dagen har varit lugn, jag och Lelle stannade länge och hjälpte till lite med saker som behövde fixas. Men Fanny och Mattias ska ha en stor eloge för att de fixat allt så himla bra. Vi åt resterna av varmrätten och efterätten medan vi hängde framför TV:n och tittade på Nyckeln till frihet (The Shawshank Redemption). Olyckligtvis somnade jag.. Vid halv sju packade vi ihop våra saker och körde hemåt mot Kristianstad. Jag har nu skrivit ihop en fin nyårsresumé och letat fram bilder från hela året.. Och ja, naglarna håller sig än efter nio dagar.. De är av märket Kiss och kommer med färdiga vita tippar med ett set per förpackning. Mina andra lösnaglar från Kiss som kommer omålade i en större förpackning sitter bara 2-3 dagar.. Imorgon ska vi ut och äta, så en dag till kan de få hålla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar