onsdag 14 januari 2015

Kurslitteratur & viktnedgång

-
I förrgår började skolan igen efter juluppehållet och vi övade till gårdagens estetiska redovisning där vi dramatiserade boken "Stures nya jacka". Det gick bra, och igår efter alla redovisningar fick vi terminens sista skrivuppgift som ska in på måndag, samma dag som nästa termin börjar. Den näst sista terminen! Det är ganska ofattbart. Termin sex av sju. Självklart längtar man, för det här med att plugga är då ingen höjdare alla gånger (om det någonsin är det), men samtidigt känns det läskigt att ha fullföljt en högskoleutbildning. Att bli vuxen på riktigt? Med allt vad det innebär. Det gäller bara att sluta tvivla på sig själv och gå in med inställningen att man kommer klara allt som kommer för en.

Sedan i måndags har det även räknats kalorier igen på riktigt, efter december månad och allt vad det innebär. Gick endast plus 1,5 kilo trots allt och har nu bara ett kilo kvar till den lägsta vikt jag kom ner i under hösten. Let's go! Knäckemackor med ägg, havregrynsgröt, fil, äpplen, fetsnål mat och hushållsvågen hjälper till att hålla koll på mängden. Sen in med allt i MyFitnessPal och man har koll på läget. Det funkade bra i höstas och jag blev av med sju överflödiga kilon. Sju till nu? Nåja, jag försöker börja med fyra..

Dagen har spenderats hos Lelle och jag har mailat, mailat och mailat! Det är dags för ny kurslitteratur och jag försöker köpa det begagnat. Om de bara kunde svara lite snabbare (eller över huvud taget) och ta bort gamla annonser. Två böcker har jag nu betalt och ska få skickade till mig imorgon. Bara ex antal kvar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar