måndag 26 januari 2015

Det är ju Mumin!

-
Då var det måndag åter igen.. Igår googlade jag runt efter någon bra brun/beige ögonskugga, lite sådär vardagssnyggt. Jag kom på att jag hade en som jag inte använt på länge. Imorse testade jag den och konstaterade snabbt varför den legat undangömd.. Den var omöjlig att skugga ut och la sig därför fult på ögonlocket. Jag gjorde mitt bästa i alla fall och var på skolan för föreläsning 10:00. Efteråt hade vi effektiva gruppstudier, men smarta jag hade inte tagit med mig någon lunch fast jag ju självklart blir hungrig efter tre timmar.. Jag överlevde trots allt och hemma ringde jag på FaceTime med Bella och pratade ut om helgens utgång. Stackaren hade snubblat över ett bord.. Att jag missade det!? När jag sedan läste någon artikel på iPaden höll jag på att somna. Det blev en kopp te i en av alla mina fina muminmuggar som jag fick i födelsedagspresent och julklapp! Först hade jag en, sen två.. sen typ, tio. Lelle kom hit efter sin träning vid 21:00 och som vanligt vandrade vi ner till Konsum av egentligen ingen anledning alls. Jo okej, Lelle var hungrig och ville inte äta nudlar.. Vi åt räkor till kvällsmat och det fanns inga rester. Men han gillar ändå inte räkor, så vad gjorde det! Imorgon är det skola i två timmar sen planerar vi att åka och simma på badhuset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar