lördag 24 januari 2015

Utflyttningsfest på Vasagatan

-
Då var det dags för fest och utgång denna lördag. Jag känner mig gammal och inte alls lika pepp på utgångar som innan. Sommaren och hösten 2012 var jag ute varenda helg. Alltså varenda helg! Och nu har jag ångest några dagar innan ibland bara för att jag tänker på allt negativt som en festkväll involverar. Det kan bli bråk, man kan lätt bli för full, man kan skämma ut sig, man kan få minnesluckor och man mår oavsett dåligt dagen efter. Det roligaste av allt är egentligen att få sminka sig och göra sig fin. Man får ta en bild och låtsas att man såg ut så resten av kvällen.

Bella kom hit halv sju på kvällen och då var jag faktiskt helt färdig, förutom att jag inte hade ätit. Jag testade en ny sminkning som jag hade hittat på Instagram och jag blev väldigt nöjd. Pappa blandade en drink till oss och vi satt och snackade innan klockan blev åtta och det var dags att dra till förfesten. Det tog ett bra tag innan den kom igång, sen var det nästan dags att dra till stan.. Tolv var vi vid Bånken och mötte upp Bellas kille som hade skrivit upp hela vårt sällskap på listan. Vad jag minns hängde vid mest vid baren, vilket inte alltid slutar jättebra kanske. Någon drink för mycket, men ja, det är bara att hoppas att man själv överdriver när man är rädd att man gjorde bort sig något kopiöst. Men så farligt var det nog inte denna gången förutom att jag kanske såg ut som en jag vet inte vad med ögonen i kors.. Nästa helg ska jag ta ut pengar och inte ta med mig kortet ut! (för då är det fest igen..)



1 kommentar:

  1. Du sminkar dig alltid så fint!!!!! Skaffa en skönhets youtube förfan och dela med dig av dina hemliga skönhetstips och sminkningar :P

    SvaraRadera