fredag 2 januari 2015

Steakhouse no. 9 & O'Learys

-
Fredag, helg och lite nya äventyr. Klockan sex tog jag tåget till Önnestad (8 minuter bort) för att träffa Hanna och Anne hemma hos Hanna på en bit räktoast och lite jordgubbsvin. Vi diskuterade skolgång, olika utbildningar och framtidsvisioner. Klockan åtta var vi inne i stan igen och mötte upp Lelle, Stedt, Victor och Micro. Vi hade bokat bord på Steakhouse no. 9 och jag beställde in en fläskfiléplanka. Mycket gott! Men inget slår ändå plankan på China Wall. Jag får äta där en annan gång. Dock ska man ju nu komma igång på måndag med lite nyttigt ätande igen efter decembers julmat, och framförallt lussebullar och glögg.. Oh well.


Mätta och belåtna gick vi inom Hesslebaren och tog en liten shot (jag tog äppelkakeshot med kanel, mums!) innan vi drog vidare till O'Learys där det visades hockey på TV. En duktig trubadur spelade också och vi satt och lyssnade sippandes på öl och drinkar. Det blev både en och två flaskor vin till för oss tjejer, samt en äcklig jägershot som någon generös kille bjöd oss alla på. Varför? Varför tar man emot det? Smakade bajs. Nästa trubadur spelade vid tolv och det blev lite dansande då en full brud kom och drog upp oss, flertalet gånger. Hade lockat håret idag med, precis som på nyår då jag grävde fram min locktång under sängen. Har aldrig tyckt att lockarna håller särskilt bra, men med ton av hårspray så blir det ju faktiskt riktigt fint. Klockan tre kom jag och Lelle hem efter att ha delat en taxi med Anne och Micro, och jag ställde mig och kokade nudlar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar