onsdag 7 januari 2015

Nintendo 64

-
Igår var vi vakna alldeles, alldeles för länge vilket resulterade i att vi sov bort större delen av denna dagen. Typiskt mig när jag är ledig. Det blev slötittande på TV fram till kvällen.. Plötsligt kom jag på idén att ta med mig mitt Nintendo 64 när vi skulle få skjuts hem till Lelle. Det ligger och skräpar under sängen i en låda då jag sällan (läs: aldrig) har tid, eller kanske intresse, för att spela så ofta längre. I vår framtida lägenhet vill jag ha ett Xbox One eller ett Playstation 4. Och såklart The Sims 4 till PC.. (snarast). Men åh, så många minnen denna gamla spelkonsol frambringar! Jag har fyra spel: Mario Party, Super Mario 64, Maria Kart 64 och nog det bästa av alla.. Banjo Kazooie! Haha, snacka om att jag var exalterad när mamma hade köpt detta spel till mig på Blocket när jag var liten.. Och jag spelade det så mycket och så länge att jag fick ticks i ögonen. Satt och blinkande hårt som en galning, men det släppte så småningom. Ikväll har jag alltså suttit och återupplevt gamla minnen medan Lelle spelat dator! Nu är vi båda spelnördar..

Innan dagen var slut hann vi alla fall också med en film. Vi såg Her med skådespelaren Joaquin Phoenix som jag känner igen från filmen Walk the Line om Johnny Cash (som jag för övrigt även såg på TV här om dagen, för andra gången!) Det var en väldigt speciell film som utspelar sig i framtiden. Theodor blir kär i sitt nya operativsystem, ett väldigt intelligent sådant.. Denna så kallade OS har en röst som tillhör Scarlett Johansen. Lite mysig film sådär, se den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar