tisdag 27 januari 2015

Än finns det lite kondis kvar

-
Skoldagen var kort och bestod av endast två timmars seminarie mellan 12:30-14:30. Lelle väntade på mig hemma hos mig och vi hade planerat att åka till badhuset och simma. Tiden sprang iväg och jag plockade undan på mitt rum medan Lelle spelade Soda Crush som vi båda blivit mer eller mindre beroende av. Plötsligt var klockan fem och vi åt mat och bestämde oss för att det är för omständigt att simma, så det fick bli gymmet istället. Första gången för mig i år, tummen upp. Pappa skjutsade oss till Lelle och sen tog vi bilen till Friskvårdshuset. Det var smockat med bilar på parkeringen och vi fasade över att det inte skulle finnas ett enda löpband ledigt.. Men jag vet inte var alla människor befann sig för på gymmet var det rätt lugnt. Jag tycker sällan det är problem att få ett löpband då många använder Crosstrainer istället, men jag har inte fastnat för dem.. 5 km blev det med gång/jogg och all kondition var ju faktiskt inte borta. Nu när vikten har stannat av lite grann behöver jag väl ta tag i mig själv och träna lite för att det ska lossna. Mina glittriga naglar sedan helgen såg för övrigt ganska löjliga ut när jag satt och lyfte vikter, haha.. Efter dusch och mat spenderades de sista timmarna av dagen med att läsa kurslitteratur.. Imorgon är jag ledig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar