söndag 4 januari 2015

Balsberget

-
Igår var Lelle ute och festade och hade tydligen sovit över hos Victor i stan, så vid halv tolv ville han ha skjuts hem, och sen in till stan igen då hade skulle spela brädspel med ett större sällskap. Jag hämtade honom snällt och sedan åt vi frukost hemma hos honom. Halv två släppte jag av honom i stan igen efter att han bunkrat upp med Powerking light på Willys hemma. Jag körde hem och ganska direkt körde jag och pappa iväg igen till Balsberget med varsin kamera i högsta hugg. Det blev inte jättemycket bilder tagna, utan vi smög mest på ett par rådjur som vi såg, men ingen fastnade på bild. Ändå mysigt att gå i skogen och solen sken fint. Innan vi körde iväg igen var jag tvungen att gå på bajamajan vid parkeringen.. Fatta skräcken att tappa ner någonting i det där hålet. Typ sin nya iPhone 6. Stängde fickorna ordentligt innan jag satt mig ner..

Vi körde en lång runda hem genom Knislinge och såg många rovfåglar mot den röda himlen. Månen var enorm, jag har aldrig sett den så stor. Nu är vi hemma igen och jag har precis druckit en kopp te och ätit en knäckemacka.. Naglarna har jag också "klickat" av nu. Elva dagar höll dem! Elva dagar! Och de hade säkert suttit någon dag till om jag hade velat. Ikväll ska vi äta kassler och potatis (det nya nyttiga livet, åter igen) och senare ska jag nog hämta upp Lelle igen och sova hos honom. Så ja, denna dagen har varit lite mer händelserik än gårdagen då jag faktiskt låg bakis och inte lämnade soffan på hela dagen. Sen hade Lelle tydligen en brakfylla igår, men är lika pigg idag för det. Livet är orättvist.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar