lördag 10 januari 2015

Middag i Vanneberga

-
Idag har jag (och Egon..) varit i Vanneberga där Bella och Marcus passar Bellas mammas hus. Närmare halv fem var jag där och vi klämde ut det sista ur min bag-in-box med Black Tower. Marcus hade en portergryta på spisen som han lagade färdigt när han, Freddy och Hoffa kom dit efter att ha varit på hockey. Tre hundar var nu på plats och ibland känner jag bara vilken kattmänniska jag faktiskt är, haha. Men en egen hund vill jag nog ha en dag, och uppfostrad ska den vara! Det finns liksom inget värre än en bortskämd hund som tror sig vara herre på täppan. Nej, lite pli behöver man ha. Portergrytan var fantastisk och till efterrätt åt vi chokladpudding med grädde. Tillsammans med Freddy bestämde jag och Bella att vi ska ha en reunion med gammalt folk från gymnasietiden. Jag gjorde ett evenemang på Facebook och ganska snabbt nappade i stort sett alla! Vi la upp lite gamla bilder och folk verkade tycka att de var en rolig idé. Dock får det vänta till sommaren, känns smidigast så.

Vid ett på natten slutade bredbandet att fungera och således tystnade även musiken. Hoffa och Freddy hade åkt hem och vi satt och lyssnade på vinden som ven utanför fönstren. Bellas mamma driver "Antjes Bed & Breakfast" och jag skulle sova ute i en av stugorna. Vid halv tre låg jag där och hade sånt problem med att somna på grund av den dumma vinden. Jag valde definitivt inte den bästa dagen att sova över ute i en främmande stuga.. Innan jag somnade ringde jag Lelle en sväng och pratade om kvällen. Japp, han var vaken. Tur för mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar