onsdag 31 december 2014

Nyårsafton i Immeln

-
Onsdagen och nyårsafton började hemma hos Lelle. Vi åt frukost och pappa hämtade därefter upp mig. Hemma målade jag naglarna glittriga, duschade, sminkade mig och lockade håret in i det sista. Naglarna satt jag för övrigt på den 24:e och de sitter än.. De får gärna sitta hur länge som helst för de där 50 kronorna som jag spenderade på Ullared när jag köpte dem. Halv sex hämtade Lelle mig med bilen och vi plockade upp Jonna på tågstationen. Vi satt kurs mot Immeln och ställde in adressen på GPS:en, vilket vi inte skulle ha gjort.. Vi kom in på en liten, mörk grusväg och konstaterade snabbt att det inte var rätt hus vi hade stannat vid. Jonna börjar prata om motorsågsmassakern och ut ur mörkret skymtar vi en stor strålkastare som kommer närmare och närmare. Istället för att låsa dörrarna öppnar Lelle sin dörr och ser att det är en man som kommer gåendes. Sur var han och undrade vart vi skulle någonstans. Det är väl det som kallas grannsamverkan. Vi ska till Fanny Bolin, berättade vi i kör. Han förklarade att vi skulle köra ut på stora vägen igen, och efter ett telefonsamtal till Fanny nådde vi till slut vår destination.

Vi anlände sist till festen där vi tillsammans kom upp i ett antal på 19 personer. Efter en liten fördrink högg vi in på förrätten som var ett så kallat räktorn. När alla ätit klart lekte vi kvällens första lek. Vi delades upp i lag och fick svara på 25 frågor om året som gått. Varmrätten var vinmarinerad fläskfilé med potatisgratäng och tillbehör. Leken fortsatte därefter och vi fick lyssna på låter och låtcitat. Sist av allt läste Fanny upp låttexter på svenska eller engelska. Alltså engelska låttexter på svenska och tvärt om, och den som först ställde sig upp och sjöng låten fick poäng. Mitt lag blev slutligen tvåa av fem lag, och förlorade förstaplatsen med ynka 1,5 poäng. Attans.. ;)


Efterrätten för kvällen var marängsviss där man fick plocka ihop alla tillbehör själv, perfekt för någon som inte tycker om banan! Som jag då till exempel. Alla åt alldeles för mycket och matkoman efter denna trerättersmeny var ett faktum. Klockan blev snabbt tolv och vi rusade mer eller mindre ut för att inte missa tolvslaget. Mattias tände raketen som alla lagt ihop till, och det var knappt man hann se fyrverkerierna innan de var över. Inte klokt med fyrverkerier egentligen. Är inget fan av det. Efter att någon med partyhumöret på topp sprutade ner de flesta med "skumpa" gick vi snabbt in igen något sura. Men lite mer mousserat vin på det och snackande vid bordet, sen drogs sällskapsspelen fram! Klockan hade i och för sig hunnit bli rätt mycket nu, och folk var rätt sega.. Vi gick nog igenom tre olika sällskapsspel utan att fullfölja dem ordentligt. Roligt hade vi i alla fall och framåt halv fyra fick Fanny läsa frågekorten med ett öga stängt då fyllan slog på. Hahaha... Vid fyra var vi nog i säng, för som tur var sov vi över. Tack för denna nyårsafton!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar