söndag 4 januari 2015

Du trodde jag kunde se att du var så ledsen

-
Ikväll har jag läst igenom alla mina gamla bloggar. Alla tre, det vill säga. Nog har jag väl haft fler än så, åtminstone en till. Men den var på SVT:s ungdomscommunity Spinn som stängdes ner och jag antar att allt gick förlorat. Det grämer jag mig lite över, men jag har åtminstone de andra bloggarna att blicka tillbaka i. Mitt projekt är nu att försöka samla allting här. I en blogg. Jag vill kunna ha allt samlat och sparat på ett och samma ställe för framtiden. Det är ju jätteroligt att läsa och minnas! Det är den främsta anledningen till att jag bloggar nu. Det blir en dagbok, och om många år kan jag sitta här och läsa detta igen (så snälla blogspot, lägg aldrig ner...). Många gamla inlägg är otroligt sorgliga och deppiga, men de är en del av livet och en del av mig. Klappar mig själv på axeln för att jag faktiskt så många gånger lyckades sätta ord på känslor och tankar på ett väldigt välformulerat sätt. Och så ger jag mig själv en stor kram för att jag idag mår så mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar