söndag 1 februari 2015

Det blev en söndagssemla..

-
Ja, ikväll kunde jag inte hålla mig längre. Det blev en "hemmagjord" semla med köpta bullar till mig och pappa. Mamma gillar inte ens semlor. När hon var liten "tvingades" hon äta dem med varm mjölk, en så kallad hetvägg, men det var aldrig någonting hon uppskattade.. Och visst kan jag hålla med om att hela idén om själva semlan kanske är lite konstig. Men gott är det ju ändå.. Dock var det inte sådär fruktansvärt gott denna kväll, och jag tro nu att jag har stillat mitt semelbegär! Åtminstone för att tag framöver. Till kvällsmat åt vi rester från lördagsmiddagen som pappa hade bjudit gästerna på, och det var förbannat gott.. Speciellt eftersom jag höll på att svälta ihjäl av bakfyllehunger. Utifrån ett dietperspektiv har det väl inte varit en idealisk dag, men det finns sådana dagar med (speciellt söndagar....) För övrigt har det varit en lindrig dag gällande bakfylla! Halv två började Lelle jobba då han blivit erbjuden ett pass på Konsumbagarn och då ville inte jag ligga kvar där, utan jag tog bussen hem klockan två och pratade med Bella i telefon hela vägen. Ingen här hemma var körbar efter gårdagens bravader med kortspel och drinkar.. Mycket mer har inte hänt idag utan arslet har varit parkerat i soffan, med all rätt tycker jag. Och ja, välkommen första februari!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar