lördag 28 mars 2015

Handboll(sfest)

-
Idag var jag på min första handbollsmatch i arenan, mellan IFK Kristianstad och Sävehof. Hanna och Anne åkte in till stan med Hannas mamma, och de hämtade upp mig på väg till arenan. Vi var ute i sista minuten då Hanna och Anne hade skrivit högskoleprovet under dagen och hade fått stressa hemma. På arenan väntade Lelle, Stedt, Victor Micro och tre vänner till Micro från Malmö. Så, redo med våra orangea t-shirts blev vi ett med den mäktiga stämningen! Lite senare (innan pausen) ville killarna gå till baren, så vi hängde med. En cider slank ner och jag började bli riktigt hungrig efter att endast ha ätit en äggmacka på eftermiddagen.. Vi gick tillbaka, och halv åtta slutade matchen och IFK vann. Alla gick sedan hem till Victor och vi köpte med pizza. Festen var igång och det blev beer pong och kortspel. Halv tolv gick vi till Grand (rakt över gatan) där det inte var mycket folk alls, men efter tolv var det desto fler.. Alla dansade ett litet tag på stora dansgolvet, men mestadels var alla på olika håll och till slut tappade man bort varandra. Lelle tyckte inte var det roligt så redan två åkte vi hem, och då slog ju klockan om till sommartid och blev tre. Jag var duktig och köpte ingenting ute, så det blev en billig kväll och ändå bra kväll! iPhonen hade jag ju också lämnat hemma, och pappas mobil fungerade väl bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar