fredag 27 mars 2015

En ledig fredag

-
Klockan elva öppnade mamma dörren till mitt rum så att jag vaknade.. Jag hade vaknat till flera gånger innan, men somnat om skönt. Som vanligt. Jag gick upp och tog direkt en dusch, rakade benen och allt sådant där, vilket tar lite tid.. Mot slutet av duschen kände jag mig helt svag och illamående och ville bara sätta mig ner, men jag hade inte tvättat klart håret.. Jag tänkte att snart får jag spy här i duschen, tur att det kan spolas bort.. När balsamet var sköljt ur håret skyndade jag mig ur, svepte en handduk om mig och satt mig på toalettstolen medan vattnet droppade. Jag försökte andas och illamåendet gav till slut med sig. Usch, så obehagligt. Kanske det kan bero på att jag åt dåligt igår och duschade innan jag åt någon frukost. Det var lunch igår vid elva, sen glassen på Yoogiboost och en halv köpt ost- och skinkpaj vid nio som jag inte blev mätt av. Min tanke var att äta något mer innan det var dags för sängen, men jag hittade inget lämpligt.

Hur som helst så fixade jag mig och drog på mig mina nya jeans! Tjugo i ett tog jag bussen till stan, mötte upp Lelle som varit hos tandläkaren, plus Hanna, Stedt och Victor. Vi åt lunch (läs: frukost) på Narins, det blev en ceasarsallad som faktiskt var väldigt god med kyckling, parmesan och prosciutto. Men det var mer kyckling än sallad, och när det inte går jämnt upp kan jag inte äta mer. Alltså, det var tre eller fyra stora bitar kyckling kvar när salladen var slut. Och det är inte gott att endast äta kyckling? Så den fick vara. Kan be om lite extra sallad en annan gång! Alla skiljdes åt och jag var med Lelle på arbetsförmedlingen där han skulle skriva på några papper. På banken sprang vi på mamma, så jag stannade med henne på stan medan Lelle körde hem. Nu har hon äntligen skaffat Swish efter att jag har tjatat ett bra tag, haha. Vi kollade in Gallerian en sväng då hon aldrig var där igår, och inne på Cassels fanns ju faktiskt en del fina saker, från märken som Only. Jag som trodde det var en tantaffär. Ute i dagsljuset uppmärksammade vi (jag) mammas gråa utväxt och vi bestämde oss för att köpa en hårfärg så jag kan färga hennes hår i helgen.


Vi skiljes åt där i kön till kassan och jag tog bussen hem till Bella en sväng. Hon behövde en paus från sitt pluggande! Vi snackade lite skit som vanligt och drack te/kaffe. Nästa helg planerar vi att festa hemma hos henne då hon är ensam hemma. Det räcker att bara vara vi två, det blir en hur bra fest som helst alltså, haha. Med sentimentalt snack och sorgsna Kent-låtar? You gotta love it. Vi gick en runda med lilla Lovisa vid halv sju. Halv åtta gick jag hemåt mitt i Bellas matlagning och köpte färdiga råa biffar med mig hem då mamma sa att kycklingen de skulle äta inte räckte till tre. Sedan blev det så att alla åt biffar, med potatisgratäng.. Mmmm, så gott. Jag funderade på ett glas vin till Let's Dance, men bestämde mig för att spara allt det goda till imorgon. Mitt kära Barefoot Rosé, det är verkligen som godis. Nu är lösnaglarna på och imorgon är jag redo för en förhoppningsvis rolig lördag! Jag har tagit fram pappas gamla mobil som nu ska agera festmobil, så länge jag kan hålla mig till det löftet.. Ett nytt mobilskal till den har jag i alla fall beställt så att den blir lite mer "min". Det stod mellan ett vit med massa crazy blommor eller ett vitt med zebramönster på. Efter att ha rådfrågat Lelle blev det zebramönster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar