söndag 22 mars 2015

Lördag i Klippan

-
Efter att ha velat lite fram och tillbaka innan idag bestämde jag mig till slut för att följa med till Klippan. Det var egentligen mer eller mindre bestämt sedan innan, men jag började fundera lite över vad som hände hemma i Kristianstad. Macke och Alexia kom plötsligt hem från Halmstad igår, men tyvärr kunde vi inte planera någonting att göra tillsammans. Lelle var bjuden på fest hos någon tjej jag inte vet vem det är, och då jag själv inte var bjuden bestämde jag mig som sagt ändå för att rymma bort till en mysig familjekväll. Dagen började med att jag vaknade hos Lelle och gick upp vid tjugo i elva. Lelle och hans pappa var iväg på fotbollsmatch i Olofström, och de andra hade ätit en tidigare frukost. Jag är inte direkt morgonpigg. Två kokta ägg fanns kvar så det blev äggmackor, och sen såg jag och Alexia gårdagens Let's Dance på iPaden i sängen. Lelle körde mig hem på eftermiddagen, och strax efter fyra körde jag bilen till Klippan. Pappa visade mig hur farthållaren fungerar. Vi körde från molnigt till sol, och när vi var framme tog vi en fika och tittade på den nya möbleringen i några av rummen. I vardagsrummet har de bjälkar i taket som jag alltid har tyckt är så himla fina, och idag fick jag reda på att de är av plast!? Det finns alltså bjälkar i plast som man kan sätta upp i sitt tak. Hur coolt? Det vill jag definitivt göra i ett framtida hus. 

Till kvällsmat blev det beställd pizza och jag åt en calzone. Magen stod i åtta hörn sen.. Vi tog en promenad med hundarna för att få lite frisk luft, och sen försökte jag och Mange leta upp någon bra film att se. Efter att först ha satt på någon film om aliens som verkade dålig bytte vi till The Devil's Hand. Den var inte heller särskilt bra, men både jag, mamma, pappa och Mange var faktiskt vakna till slutet. Nu ligger jag nerbäddad, skriver detta på mobilen, samtidigt som jag chattar med Lelle som befinner sig på O'Learys och har tråkigt. Tihi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar