söndag 1 mars 2015

Dags att åka hem

-
Nu är vi hemma igen! Tre dagar i Budapest gick otroligt fort, och vardagen kommer snabbt tillbaka då jag ska på föreläsning imorgon. Jag gick upp kvart över sju imorse och hoppade i duschen. Allt gick smidigt tills jag efter duschen råkade välta ner min glasflaska med hårolja ner i vasken. Den sprack. Och ner välte den även min linsburk, som jag inte skruvat på locken riktigt ordentligt på.. Så där stod jag och svor lite mentalt över den förbannad håroljan som dessutom skapade problem redan första dagen när jag öppnade min resväska och den hade läckt! Nu slapp jag ta hem den, och planerar inte att köpa fler flaskor av glas. Jag vet inte om det kom in olja bland linserna, och har inte bestämt mig om jag ska testa dem imorgon och se om det svider, eller ta ett par nya. Fan, de var ju nyöppnade.. Jag väckte Lelle så han kunde duscha och vid åtta åt vi frukost allihopa. Tjugo över nio kom taxin och vi var packade och klara. En rejäl stor taxibuss var det, och chauffören kunde tala engelska! Tänka sig, det har vi inte blivit bortskämda med. På flygplatsen köpte vi en kylskåpsmagnet som vi samlar på hemma, och Lelle köpte ett shotglas till sin egen samling från ställen han besökt.



Hemma var det dags att agera kattvakt! Mamma är kattvakt till katten Stina som bor här i huset. Hennes matte och husse åkte till Kanarieöarna idag och vi ska ta hand om henne i en vecka, men hon är kvar hemma hos sig. Hon är en blandning mellan ragdoll och perser. Lite skygg, men jättefin. Det speciella är väl ändå att hon kan apportera! Hon har små gummileksaker som hon hämtar om man kastar dem, hahah! Så himla gulligt. Så jag satt där ett tag på golvet och kastade ett litet gummifår, sen kom hon som en hund och la den framför mig. Tror inte det hade intresserat Tusse lika mycket..


1 kommentar:

  1. Riktigt trevligt att läsa om era dagar i Budapest :) Shoppade du något roligt då? Och Stina verkar vara sådan söt katt. Elvis kunde apport med papperstussar förut när han var kattunge, men det har han nog glömt nu haha.

    SvaraRadera