söndag 15 mars 2015

Whiplash

-
Bakissöndag från helvetet som spenderades i sängen. På kvällen orkade jag duscha och Lelle hämtade mig, sen körde vi till McDonalds och krängde.. Helvete så gott. Fanny och Mattias hade frågade om vi ville komma dit och se film, så först köpte vi lite snacks på Willys. Jag köpte den nya Ben & Jerrys Cinnamonbun, som faktiskt levde upp till mina förväntningar! Mycket gott, men mäktigt. Vi såg filmen Whiplash, som fick flera priser på Oscarsgalan. När filmen var slut fick jag mer bakiscravings, och innan vi körde hem svängde vi inom McDriven och köpte chicken nuggets och pommes.. Oj oj oj vilken onyttig dag!


"Den 19-årige Andrew Neiman är en jazztrummis som studerar på en musikhögskola i New York. Terence Fletcher, som leder skolans främsta jazzensemble, upptäcker Andrew och tar med honom i sitt jazzband. Där får Andrew stå ut med hårt kränkande av Fletcher som ständigt förolämpar och hånar honom varje gång han inte uppnår Fletchers förväntningar. Desperat över att imponera på Fletcher övar Andrew tills han blöder från sina händer och gör slut med sin flickvän för att få bort all distraktion."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar