måndag 2 mars 2015

Vad blir det till efterrätt?

-
Imorse var jag säker på att jag hade försovit mig när klockan stod på åtta. Sedan kom jag på att jag började skolan tio, vilket var otroligt skönt då jag kunde ligga kvar en halvtimme till. Jag bestämde mig för att sätta i linserna som kanske hade fått hårolja på sig, men det hade de nog inte för det var inga problem.. Skoldagen bjöd på en föreläsning om vetenskapsteoretiska begrepp som delprov ett ska handlar om. Positivism, hermeneutik, induktiv- och deduktiv slutledning.. Vi får se vart detta slutar. När jag cyklade hem regnade det och jeansen blev dyngsura, dessa dagar önskar man ännu mer att man ägde en bil.


Jag och mamma gick upp till Stina och jag kasta det lilla gummifåret som hon lekfullt hämtade, om och om igen. Så har i stort sett dagen sett ut för vi har varit där två gånger efter det också. Plugg i soffan har kvällen också bestått av där jag försöker definiera och tolka dessa begrepp som vi ska diskutera imorgon. Klockan åtta visades Ullared på TV, och det passade ju bra då vi kanske ska åka dit på onsdag. Jag blev även inbjuden till en klassåterträff från gymnasiet som lär äga rum någon gång i sommar. Fem år har det gått, fem år!?

På lördag ska Lelles föräldrar komma hit på middag och titta på melodifestivalen. Pappa ska laga fläskfilé till huvudrätt, till förrätt blir det någon räkhistoria och jag tänkte stå för efterrätten. Har hittat denna chokladpaj på Jennys matblogg som ser supergod ut med krossade chokladkakor och smör till pajdeg, samt chokladkola i mitten med kakao och vit choklad.. Återkommer om jag lyckas! Hur smarrig ser den inte ut?


Bild från Jennys matblogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar