söndag 22 mars 2015

The Cobbler

-
Två gånger kom pappa upp imorse på övervåningen och väckte oss. Klockan tio orkade vi masa oss upp och i köket stod frukosten serverad. Vi hade en söndag i soffan och senare till lunch grillade Mange korv i solen och kylan. På TV4 Play tittade vi på fredagens avsnitt av Ack Värmland, så roligt! Fille visade även bilder från sin Asienresa och vi visade lite bilder från Budapest. Vid halv sex körde vi (jag) hem, kändes kul att få köra lite längre och på nya väger. Behöver köra mer så jag blir ännu mer van och vågar, ytan att tro att jag med all säkerhet kommer att köra ihjäl mig.


Klockan sju var jag hemma hos Lelle och vi hade lite familjemiddag (minus Marcus) och åt en god lasagne. Dock var jag inte jättehungrig efter all mat och även fika i Klippan. Lelle ville köra till Maxi, så det gjorde vi. Som sagt är det ju en favoritaktivitet för oss, haha. Jag köpte mat till veckan och äpplen. Lelle köpte glass med vanilj, choklad och banan. När vi skulle betala gissade vi vad det skulle kosta, och jag minns inte om jag sa 306 eller 307 kronor, och det kostade 307 kronor! Kände mig tursam och köpte en trisslott på väg ut, men det var inte min tur att bli miljonär idag.. Hemma hos Lelle igen såg vi filmen The Cobbler med Adam Sandler och med lite glass på det så hade vi en helkväll! Filmen var bra, men ändå förvirrande och det när kommer helt galna vändningar som jag aldrig kunnat ana blir jag aningen irriterad, haha. Tydligen går den på bio just nu.



"Max Simkin, en fjärdegenerationens skomakare, upptäcker en magisk symaskin i sin fars källare. Trött på vardagens slit kan han med symaskinens hjälp förvandla sig till andra människor genom att bära deras skor när han lagat dem. Detta leder till många fantastiska händelser för Max medan han lär sig att det enklaste sättet att hitta sig själv är att se världen genom andras ögon."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar