lördag 14 mars 2015

Mellokväll

-
Lördagen började med att Lelle skulle upp halv åtta och dra iväg på fotboll strax efter åtta så jag blev hemskjutsad av hans pappa. Hemma på soffan somnade jag om och lyckades mina vakna minuter bestämma med Robert att vi skulle ses kvart i tolv och äta lunch (läs: frukost). Jag tog bussen ner och vi hamnade på Grafitti där jag åt det jag alltid äter där - bakad potatis med ost- och skinkröra. Varför ändra ett vinnande koncept? Jag gillar inte att chansa. Jag berättade lite om Budapestresan och om skolan, och innan vi tog bussen hem igen tjugo i två hann jag köpa hem tulpaner. En bukett som mamma och pappa skulle ha med sig till min faster ikväll som fyller år, och en bukett att ha hemma. 


Innan jag hoppade i duschen dammsög jag lägenheten och torkade av lite skåpsluckor. Pappa hade jag satt i arbete med att rengöra spisen och vasken. Halv sju väntades gäster för den stundande melodifestivalkvällen! Lelle och Stedt hade köpt mat igår som de lämnat, tacos var på menyn. När de äntligen kom satt alla killar fart i köket. Det blev mängder av mat över, så det får bli en tacopaj eller något framöver. Vi tittade på Melodifestivalen och hejade fram Måns! Alla var väl inte lika entusiastiska, men jag och Angelica höll ställningarna! Stackars Hanna fick allergisk reaktion av Tusse då hon glömt att ta sina allergitabletter, men blev sedan bättre och Tusse fick hålla sig borta från vardagsrummet helt enkelt. Och ja, Måns vann ju! Tror vi har en bra chans med dem låten i Eurovision. Men frågan är om vi har råd att vinna en gång till?



Vid elva kom mamma och pappa hem eftersom de åkte med min faster och farbror, och de ville köra hemåt. Jag stängde in mamma och pappa med Tusse så vi fick vara ifred, haha. Lite shots och vin, sedan skjutsade Victor in oss till Grand strax innan tolv. Det var ganska lång kö, men den rörde sig bra. Jag försökte få oss på listan och sa att jag kände Marcus Otto, men det hjälpte tyvärr inte, haha... Kvällen var mest kaos och vid två lämnade jag min väska hos Lelle i en soffa när jag och Angelica skulle dansa. När jag sprang på Lelle senare hade han ingen väska med sig. Jag började böla som en gris, och Lelle började leta. Efter en stund kom han med väskan, någon hade lämnat in den i baren. Jag fortsatte böla, sen åkte vi taxi hem. Hade jag kommit hem utan min iPhone hade pappa dödat mig alltså. Funderar på att inte ta med den ut längre, jag kan ta pappas förra HTC-telefon som ligger hemma och skräpar. Fylla och dyra grejer är ingen bra kombination, det vet jag..


2 kommentarer:

  1. Tacos är så jäkla gott, nu blev jag jättesugen på det men har 5:2 dag så ska strax äta några tunna smörgåsrån med lite smör och örtsalt... wohoo.

    Lät som melodifestivalskvällen blev bra iallafall, lite jobbigt med att tappa bort grejer på fyllan men tur att någon snäll själ hade lämnat in den. Det finns ärliga änglar där ute!

    Måste lyssna på Måns låt, har ännu inte hört dem. Men man borde kanske höra den på radio snart?

    SvaraRadera
  2. Hur fungerar 5:2? Jag har lagt min diet på hyllan för tillfället, men 5:2 var vad jag blev rekommenderad för att gå ner de sista kilona.. Haha aw, det låter gott det. ;)

    Ja gud, vet inte vad jag hade gjort annars! Som sagt, det blir annan mobil ute nu.. Måste försöka hålla det.. Måns låt spelas massa på RIX FM, ratta in den radiokanalen så missar du den inte! Ju mer man lyssnar desto bättre blir den, och hans framträdande gör den ännu bättre tycker jag.

    SvaraRadera