torsdag 2 april 2015

Påsken står för dörren

-
"Fan, det börjar bli svårt att komma ut.. Påsken står för dörren!" Haha, så torr humor. Jag tyckte det var jättekul. Ja, påsken är väl minsann här nu och lika snart är den över. Igår började Lelle på sitt nya jobb på Region Skåne och han verkar redan trivas väldigt bra! Jag själv har varit väldigt ineffektiv denna veckan så jag dragit på mig halsont och en lätt förkylning, eller något liknande. I söndags vaknade jag med halsont och det har inte gett med sig än. Det känns som när man börjar känna sig sjuk och febern smyger på, alltså lite matt i hela kroppen. Men där har det stannat. Ingen feber, men slembildning i halsen och täppt i ena näsborren när jag vaknar. Nu får det inte bli sämre bara! Idag har jag varit ensam hemma hos Lelle och suttit med hårinpackning och en Konsumkasse på huvudet. Charmigt! Sen hämtade jag Lelle efter jobbet och vi körde till Maxi. Men först hämtade jag ut mitt paket från Cocopanda.se som kom idag, äntligen! Annica tipsade om sidan i sin blogg, och jag blev genast så sugen att jag var tvungen att gå in och beställa. Jag kan visa sakerna en annan dag.

På väg hem från Maxi hälsade vi på Bella (och labradoren Lovisa). Jag skulle lämna över ett kg frysta jordgubbar som vi ska ha till våra Strawberry Daiquiris som vi tänkt göra på lördag! Mumma. Lovisa gosade med Lelle i soffan, sen körde vi hemåt och åt spaghetti och köttfärsås. Nu sover Lelle som en gris och han vägrade ge mig lösenordet till sin stationära dator för det var "för långt"? Så nu sitter jag i köket med ett glas rosé och min bärbara. Om en liten stund kommer Alexia och Macke hem från Halmstad, kanske det blir någon film eller något spel! Imorgon ska vi till Wanås Skulpturpark (aldrig varit där), och därefter väntar lite påsklunch och annat trevligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar