onsdag 25 mars 2015

Våffeldagen

-
Onsdagen började med drömmar om att mamma tappade sin handväska ner i medelhavet från ett hög höjd. Hon hade ställt den på muren då jag såg hur den började välta och sprang fram för att ta tag i den. Men jag hann inte. Vi bodde typ i Turkiet på ett hotell, och resten av drömmen gick ut på att försöka hitta väskan. Jag dök i vattnet och letade, och vi åkte även tåg runt Europa? Ingen väska.. Jag skulle få hjälp av en i klassen, men hon tog en buss till Norge och jag tyckte inte det var lönt att leta där. När jag vaknade skrev jag lite med Bella och vi ställde in promenaden. Nu mår jag lite halvkasst och känner mig allmänt hängig. Illamående, trötthet och huvudvärk tidigare.. Jag är inte sugen på att äta någon frukost, men idag är det ju våffeldagen och när jag mår såhär tycker jag att jag kan förtjäna lite våfflor.. Jag har även ätit nyttigt i hela två dagar, haha. Wow. Men jag har koll på vågen och det har inte spårat trots att jag ätit allt möjligt de senaste 1-2 månaderna. Snälla mamma gör våfflor till mig och Lelle nu, ska bli så gott..

Imorgon måste jag må bättre för då ska jag och Emma till förskoleklassen och ta över för vår handledare som ska på informationsmöte på Högskolan. Vi tänkte att vi bara skulle vara ett par extra händer och ögon, men vi har fått väldigt klara instruktioner.. På förmiddagen ska vi ansvara för en av stationerna under deras temaarbete om kroppen. Kostcirkeln. "Det är bra om ni kan någonting om den" , jaha.. Okej? Sen ska vi ha hennes rastvaktstid och hålla läsläxan på eftermiddagen. Vi har träffat barnen en gång.. Men man får se det som positiv träning antar jag, även om man skulle vilja ha lön för mödan..


Uppdatering: Våfflorna blev goda även om de var lite omständiga att göra! Smeten räckte inte, det blev små konstiga våfflor så Lelle gick ner och köpte ny mix och sen blev det bra våfflor. Rann bara över på bänken lite för jag hällde i för mycket.. Och när de fina var klara hade jag redan småätit av de andra så jag var inte lika hungrig. Efter vi ätit somnade vi igen (FÅR INTE BLI SJUK), och nu när jag vaknade hade jag ett missat samlat från ett nummer jag inte kände igen. Det visade sig vara en av förskolorna som jag har mailat med mitt CV, trevligt då jag inte fått något svar på mitt mail. De ville ha vikarie. Imorgon. När jag inte kan! För jag ska jobba gratis.. Blir så ledsen i ögat. När vi sov drömde jag också att Lelle typ tryckte på min mun med ska fötter och jag kunde inte säga att han skulle sluta, utan sen kändes det jättekonstigt och jag kunde dra ut först en, sen två lösa tänder.. Det blödde en massa och jag undrade om tandläkaren kunde sätta tillbaka de för det fanns liksom små "pinnar" kvar i munnen som de hade suttit på. Bara för att Lelle ska till tandläkaren på fredag och ringde och bokade om sin tid innan.. Nu har han åkt hem och resten av kvällen ska spenderas med att kurera mig i soffan med te och kanske ännu mer våfflor? Fast nä, mår ju illa..


Lelles våffla. Han försökte lära mig äta sylt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar