tisdag 10 mars 2015

Torrschampoo & ögonfransböjare

-

Tentaångesten är över och jag kom ihåg vad positivism, hermeneutik, kritisk teori, ontologi och epistemologi var! Mest tack vare att jag igår satt och memorerade meningar jag skulle skriva ner.. Och tänka sig, jag tror jag kom ihåg allt. Men fråga mig inte igen. Eftermiddagen har varit lugn framför tv:n. Jag har precis beställt lite godsaker på nätet. Min hårinpackning Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque tog slut här om dagen och nu beställde jag en ny på Headcare.se där den är absolut billigast och landar på 224 kronor för 500 ml! Sedan fick jag för mig att jag ville beställa ett torrschampoo då jag såg att Macadamia hade ett, men kom sedan på att jag hört talas om märket Batiste. Jag googlade och hamnade på Bangerheads hemsida, men när jag skulle beställa var jag 30 kronor ifrån den minsta köpgränsen på 100 kronor och det kom upp förslag på vad man mer kunde köpa. Ett av förslagen var en ögonfransböjare. Hmm, jag har ju tänkt köpa en ny sådan, min är gammal som gatan och från H&M. Men ögonfransböjare som ögonfransböjare, right? Jag googlade på det och hittade väldigt goda recensioner om Shiseido Makeup Eyelash Curler. Den fanns på Eleven.se, och där fanns även torrschampoot, så jag beställde allt därifrån istället. Ögonfransböjaren kostade 253 kronor (och jag som blev snål när jag såg en ögonfransböjare för 60 kronor på Maxi!?) Vad fick mig att ändra mig? Jo, bland annat dessa recensioner bland många andra med samma budskap..

"Jag hade läst om denna fransböjaren, då jag har ganska nedåtlutande ögonfransar (KATASTROF!), och köpt diverse ögonfransböjare på olika ställen, men aldrig för mer än hundralappen. Trodde jag aldrig skulle få fransarna att titta uppåt. Men iaf, läste om denna, tyckte den var ASDYR först. Men tänkte, vafan, måste ju testa iallafall! Och tro tusan! Jag har aldrig vart med om maken, mina fransar pekar inte bara uppåt för stunden, dom håller sig hela dagen! Asnöjd. Tack Eleven!"

"Innan jag testade denna så trodde jag inte att det kunde vara så stor skillnad på ögonfransböjare. MEN.. oj så fel jag hade! Den här ögonfransböjaren från Shiseido är helt sjukt fantastisk! Den ger mina fransar en sån boost så det är helt sanslöst! De blir perfekt böjda och håller sig så hela dagen! Ett måste i varje kvinnas sminkväska! Helt klart värt pengarna!"

Ja vad ska man säga? Snälla ni, gör mig inte besviken..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar