torsdag 19 mars 2015

Norrsken?

-
Idag sov jag ut riktigt länge och vid tolv kände jag att någonting var tvunget att hänga. Solen sken och jag ville inte sitta inne idag också.. Jag ringde och väckte Lelle, och vid ett tog vi bussen ner till stan. Shoppingrundan började på H&M och Lelle hittade ett par jeans. På Carling hittade han jeans nummer två från Lee, och det sved till i plånboken! Jag testade också jeans på H&M, men det blev inga köpta.. Jag testade med hög midja, och först tog jag en alldeles för stor storlek så det såg ut som värsta gravidbyxorna.. Sedan kom jag underfund med att det ändå inte var så bekvämt att sitta i jeans med hög midja, så jag gav upp det.

På Wahlsqvists Conditori åt Lelle en kycklingtoast och jag fikade på en "Tjiddevipp", som de själva kallade det. Tjillevipp har jag lärt mig att det heter..? Lelle blev besviken på toasten som var dyr och inget märkvärdigt. Så där äter vi inte fler gånger! Jag köpte nya lösögonfransar på Åhléns då jag grät sönder de andra, och på Telenor fick jag en adapter så jag kan sätta i simkortet från iPhonen i pappas gamla HTC. Jag hade även tänkt fixa med min mobilbank, men kön var lång och rörde sig aldrig så jag slängde min lapp och gick.. Vi drog hemåt och klockan sju skulle jag och mamma på "teater" som hon hade vunnit en biljett till. Jag tänker inte ens försöka förklara vad det var vi såg. För jag vet knappt. Det skulle vara konst.. Halv nio var vi hemma igen och Lelle kom efter sin träning. Jag visade honom Syberia och vi spelade tillsammans, så mysigt! Klockan elva körde vi iväg med pappa för att se om vi kunde få syn på norrsken. Vi körde ut till Torsebro/Fjälkestad och backade in lite på någons väg mot huset. Undrar om de såg oss, det hade ju varit som i värsta skräckfilmen att se en okänd bil komma och parkerar, haha.. Något norrsken såg vi inte, men det var en stjärnklar kväll och pappa försökte fånge dem på bild. Innan vi somnade såg vi det senaste avsnittet av Jordskott på iPaden. Det börjar bli riktigt spännande nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar