tisdag 24 mars 2015

Fortitude

-
Varför är man så trött hela tiden? Idag har jag inte orkat göra någonting annat än att sitta i soffan efter att jag kom hem ifrån skolan där vi var mellan halv tre och fyra för handledning.. Lelle sov här och vi åt frukost vid tolv framför teven, sen duschade jag och fixade mig innan jag skulle iväg. Igår somnade vi två på natten efter ett avsnitt av Jordskott som fick avsluta några timmars spelade av Syberia. En riktig myskväll i mina ögon där vi hjälps åt i spelet och busar med varandra samtidigt. "Tar man bort handen från datormusen får den andra klicka!", haha. Och Jordskott börjar bli riktigt spännande nu, vilket slut.. Tur veckorna går så fort så det fort kommer nya avsnitt. På dagen igår satt vi oss äntligen ner och såg alla tillgängliga avsnitt av serien Fortitude som även den sänds på SVT. Det var Maria som tipsade mig om den, och att den påminner om Jordskott. Det är lite samma stämning. Försvunna personer, mordgåtor, konflikter.. Riktigt bra var även den! Nästa avsnitt på söndag. Jag gillar den också eftersom den påminner mig lite om Syberiaspelen med deras fynd och samtal kring mammutar..

"Fortitude är en plats som inte liknar någon annan, beläget i ett vilt arktiskt landskap. Staden anses vara en av de säkraste platserna på jorden, där alla känner alla och ingen låser ytterdörren om kvällarna. Inget våldsbrott har någonsin ägt rum i staden, men när ett mord begås så skakas invånarna i grunden. Alla berörs och skräcken som följer hotar framtiden för hela staden."


Vi tog en paus i tittande vid lunch och åt lite nyttigt, kycklingköttbullar, stekt potatis och sallad. Lelle vräkte på med pasta. Macke och Alexia åkte även hem till Halmstad igår också. Vi hann som sagt inte ses så mycket, men den 30 april åker vi ju och hälsar på dem. Nu är klockan en minut i tolv och Lelle skrev precis att han vill se Beck, så jag skrev tillbaka att han kunde komma hit så ser vi den nya filmen Invasionen.. Det nappade han på! Imorgon är jag ledig, men jag ska ut och gå med Bella på eftermiddagen om vädret tillåter. Annars har jag ett litet rensa-garderoben-projekt. Massa skit hänger på galgarna och tar upp onödigt mycket plats. Får ju knappt in någonting mer.


Gårdagens lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar