tisdag 17 mars 2015

Saknade solglasögon & Bravest Warriors

-
Dagarna går lika fort som vanligt och idag har vi avverkat två examinerande seminarium som gick smidigt och bra! Jag och Annika stannade kvar lite efteråt och funderade över vårt ämne till c-uppsatsen (som inte är förrns nästa termin, men nu ska det börja planeras och träffas lärare...). Lite små idéer har vi, men ingenting glasklart. Kanske det klarnar mer nästa vecka när vi ska ha grupphandledning och man kan få höra vad läraren anser. Den stora skräcken är ju faktiskt att misslyckas med c-uppsatsen, får jag erkänna.. Men jag känner mig trygg med Annika, hon är duktig och ordentlig, och jag är så glad att hon frågade om just jag ville skriva med henne! Vilken ära.

Klockan tre smsade Lelle att han stod utanför mig och väntade.. Då var jag fortfarande kvar i skolan. Jag har skrivit och frågat om han kunde komma vid tre, men tyckte jag inte hade fått något tydligt svar. Hur som helst, han körde till skolan och sedan var tanken att vi skulle köra och hämta upp mina förlagda solglasögon som jag glömde hos en snubbe i somras. Det är ingen jag känner och jag har dragit mig för att höra av mig.. Men nu tittar solen fram och jag saknar mina kära solglasögon. Han skulle vara hemma på eftermiddagen, men jag fick inte tag på honom och han svarade inte heller på porttelefonen. När vi drog därifrån svarade han att han var hemma halv fem. Lelle fick köra mig till högskolan igen där cykeln stod och jag drog hem.. Det blev inget hämtande av solglasögon idag, utan istället förhoppningsvis imorgon. Kvällen har bara rullat på och jag somnade en stund på soffan efter att ha försökt plugga. Vi har sett Trolljägarna och Stalkers på TV, och man blir så förbannad att det finns så många konstiga och sjuka människor! Och barn som mobbar andra barn, varför ska det behöva vara så..? Nu är det sent och dags att sova, imorgon har jag sagt att jag kan jobba, så det återstår att se om de ringer. Innan jag somnar ska jag likt igår kolla några avsnitt av Bravest Warriors på Youtube (avsnitt på 5-7 minuter). Jag har sett hela första säsongen, och väntar bara på att få ser mer av denna fantastiska karaktär - CATBUG! (En katt/nyckelpiga?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar