onsdag 4 mars 2015

Spontantripp till Ullared

-
Idag bar det av till Ullared med Lelle, Stedt, Hanna och Angelica! Stedt har tagit sitt körkort och la fram förslaget att vi kunde köra upp till de halländska skogarna. Och när det kommer ett sådant förslag är man ju inte sen att tacka ja. Stedt hämtade oss klockan sju hemma hos Lelle. Vi hade fixat tunnbrödsrullar med leverpastej och gurka som frukostmatsäck. När vi hämtat de andra tjejerna i Önnestad var vi äntligen påväg! Jag hade tagit med mig min kudde och var inställd på att sova, men istället blev det hänga gubbe och diverse melodifestivalslåtar. Vi hann även planera in att vi ska se finalen tillsammans nästa helg, äta tacos och gå ut. Hoppas det blir så! Strax efter halv tio var vi framme. Killarna försvann snabbt, och vi andra irrade omkring på skönhetsavdelningen. Till en början försökte vi hålla ihop, men jag kände hur jag ville gå och titta själv - så det gjorde jag. Är man en äkta Ullaredsfantast vill man hinna med allt på listan (och mycket mer där till). Det var väldigt lite folk i varuhuset vilket såklart var helt perfekt. Vi spekulerade kring vilka som hade sitt sportlov denna veckan, och tänkte att om det var göteborgarna kanske de är iväg på annat..

Jag hade en liten lista med hemifrån som mamma hade skrivit och så köpte jag på mig annat som är bra till hemmet, handdukar till exempel. Och en jättefin brödkavel i marmor, haha. Vi har aldrig ägt en brödkavel vad jag kan minnas, så jag slog till. Några klädesplagg slank också med. Ja, tre papp blev det allt som allt, både till mig och till hemmet, vilket mamma sponsrade. Här är lite bilder! (kommer fler när jag fotat).





Tusse fick en elementsäng!

3 kommentarer:

  1. Åh vad roligt med Ullared jag längtar tills jag ska dit i April (18-19) om du och Lelle inte har någonting för er eller glömde köpa något den här gången så passa på då ;) kläderna var fina och elvis älskar också sin elementsäng, men den tusse fick såg mycket fluffigare/mjukare ut. Hittade du mycket smink? Jag tror dock jag kommer köpa mest heminredning denna gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska jag definitivt komma ihåg! ;) Ska ni bo på hotellet? Ja den är rätt fluffig, men han ligger inte där.. Så jag kanske får ge bort den eller nåt, haha. Nåja, ger han en chans till! Letar inte så mycket (men fan glömde köpa primer!!!!), dock köpte jag en ny mascara som jag är nöjd med förutom att borsten är lite mjuk. Den färgar i alla fall inte av sig på ögonlocken som min gamla gjorde, stort plus :) MaxFactor 2000 calories!

      Radera
    2. Nej, vi brukar alltid hyra en liten söt stuga och bo i över en natt :) Haha, säg högt så tusse hör att du tänker ge bort elementsängen så ska du se att han helt plötsligt börjar använda den, så fungerar iallafall Elvis. Oooh spännande:)

      Radera