torsdag 26 mars 2015

Nya Galleria Boulevard!

-
Efter vad som har känts som en evighet av ödsliga fasader slog idag Nya Galleria Boulevard äntligen upp dörrarna till ett nybyggt och stiligt varuhus! Om man har varit på Emporia i Malmö så kändes det ungefär som ett mini-Emporia, och Kristianstad känns plötsligt lite som en ny stad. För att citera Lelle: "Lilla Kristianstad har blivit stort, det är som att se ett barn växa upp." Som ni hör är jag väldigt nöjd över Gallerian, och resultatet var högt över mina förväntningar. Nya butiker och affärer i stan är bland annat Gina Tricot, Yoogiboost, Gräddbullerian, The Naked Juicebar, Lyko, Kicks och Cassels. Dock kändes även Cubus och BikBok som något helt nytt med sina fina lokaler! Biograf Kosmorama hade också fått sig ett rejält lyft, och bara entrén fick en verkligen att vilja gå på bio. Mitt mål för dagen var jeans då det var 30% på allt både på Cubus och BikBok. Efter ett ha krigat en stund i omklädningsrummen blev det till slut jeggings från Cubus, två par för 280 kronor! Det är inte fy skam. På Gina blev det faktiskt inget för jag orkade inte prova mer, men jag och Lelle åt på Yoogiboost för första gången. Jag vet inte hur överrumplade vi blev. Det allra bästa var väl den varma nutellasåsen.. Så om vi äter där igen bestämde vi att det blir bäst att bara ta smaken päron och toppa med mängder av nutellasås. Och lite hackad marabou kanske.




Vi åkte till stan vid halv två och skulle då ta bussen från Lelle. Han hade hämtat mig på praktiken (som gick bra) och hemma hos honom servade jag med scrambled eggs och bacon till pågen medan han bytte om. Hur som helst kom bussen, men den körde förbi för att den var full. Vi gick tillbaka hemåt för att ta bilen ändå, och Lelle vänder sig då om och ser en till buss komma.. Men hur ska man veta det? Efter den lilla shoppingrundan, en box Barefoot Rosé till helgen och uppslukandet av en massa nya intryck var jag hemma igen vid sex på kvällen. Klockan sju var jag och mamma på Kulturkvarteret som det så fint kallas nu, och såg föreställningen Nazifruar. Eller föreställning kanske man inte ska kalla det, jag vet inte. Det var en läsning av vissa delar ur en bok som fyra kvinnor framförde sittandes på scenen med inslag av dramatisering utöver endast den talande. Det är jättesvårt art förklara, men såhär i efterhand har man enstaka bilder i huvudet som om det var en film vi såg. Kanske det inte var något jag hade rekommenderat någon annan att se, men jag tycker väl inte det var slöseri med tid.



På lördag ska vi heja fram IFK! Fick låna en t-shirt av svärmor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar