måndag 2 februari 2015

Det nyttiga livet?

-
När jag gick upp idag kom jag på att jag var ensam hemma då mamma fått hoppa in och jobba.. Jag kokade mina två frukostägg (eller ska vi kalla det lunchägg..) och smsade Bella eftersom vi planerat att gå ut och gå idag! Men hon pluggade och sen skulle Emma komma så vi fick inte riktigt ihop tiden, utan Lelle hämtade mig istället när han varit hos sin jobbcoach i stan vid halv tre. Vi åkte till Maxi och handlade, en av våra favoritaktiviteter tillsammans, hur konstigt det än må låta! Jag handlade två kilo morötter, ett blomkålshuvud, lättmjölk, kalkonfilé, äpplen och en Vitamin Well Drive (Päron/Ingefära) som var jättegod! Den smakade päronsplitt och lär inköpas fler gånger. Det är synd bara att det är så dyrt med sådana drycker och energidrycker. Denna innehöll 85 kcal då den var sötad med fruktsocker, men samtidigt "magnesium och B-vitaminerna niacin, pantotensyra, B12 och folsyra som alla bidrar till att minska trötthet och utmattning samt koffein som bidrar till ökad vakenhet och förbättrad koncentration". Ja, allt det där säger mig inte jättemycket, men jag tycker det låter bra i alla fall! Anledningen till att jag köpte två kilo morötter är att jag tänkte försöka minska på kolhydrater i form av ris, potatis och pasta och hitta någonting annat att äta.. Vågen står stadigt på samma vikt, och jag hoppas att det kan ändras nu med träning på gymmet och lite vändning i kosten (ett tag i alla fall...). Som sagt, kanske man bara kan minska på det och äta de där goda kolhydraterna på helgen eller något. Vi får se hur det går. Det började inte så bra då jag gjorde morötter och blomkål i ugnen och morötterna smakade skit.. Jag får se över vad jag gjorde fel, eller om det var morötterna det var fel på. Blomkålen var gudomlig! Innan kvällsmaten var vi på gymmet och jag orkade jogga 3 km utan att sakta ner, snart är jag kanske uppe i halvmilen likt förra våren.. 4 km blev det totalt då jag gick en. Lite benmaskiner på det och sen hjälpte Lelle mig att träna magen.

Som ett avslut på kvällen fick jag ÄNTLIGEN spela The Sims 4! Origin har ett erbjudande så att man får spela gratis under 48 timmar och jag och Lelle skapade oss själva och gjorde "mig" på smällen, haha. Det är verkligen annorlunda från The Sims 3, jättemycket som har ändrats och många fler alternativ. Som följd även lite krångligare, men det gäller ju bara att lära sig. Det är synd att det ska vara så dyrt.. 450 kr som billigast.. Men det kommer ske, jag känner det på mig.. Det ska bli mitt. Behöver bara se över mig dator. Och fundera över hur pass lidande mina studier kommer bli, haha..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar