måndag 16 februari 2015

The Sims 4

-
Ja, äntligen är det i min ägo.. The Sims 4. I flera månaders tid då jag och Lelle varit på Maxi har vi gått förbi datorspelen bara för att kolla priset på The Sims. Det blev liksom en grej. 599 kr. Ibland lite billigare, men inte tillräckligt billigt. Nästa gång var priset höjt igen, och sådär har det hållt på. Men i fredags sken jag upp när vi gick förbi.. 399 kr. Det var överkomligt, och jag var tvungen att slå till. Nöjd som få gick jag ut med spelet i min hand och kvittot i tryggt förvar. Igår hade jag tid att installera det på min nya dator, och jag blev sittandes hela kvällen. Tiden går så rysligt snabbt när man spelar datorspel! Innan jag visste ordet av var klockan över midnatt, och jag som skulle lyssna på ett till avsnitt av ljudboken "Mig äger ingen" som jag ska analysera i skolan. Jag lade mig jag lyssnade på två spår á 50 minuter och somnade vid 02:00. Skoldagen idag var allt annat än givande, men man gjorde i alla fall en insats och gick dit. Delprov 8 skickade jag in ikväll efter att jag hjälpt mamma lite med tvätten. Jag tvättade min vita smutsiga jacka och två maskiner svart tvätt. Känner mig lite mer vuxen. 24 år, och inte vuxen.. Vad ska det bli av en egentligen?

Många saker med The Sims 4 är bra, men många är även otroligt dåliga. Här är en liten plus och minus lista:

+ Mer "realistiska" graviditeter
+ Lättare att bygga/ändra/skapa
+ Många val när man skapar en Sim
+ Fler känslor och funktioner
+ Du kan bygga bl.a gym och nattklubbar

- Inga diskmaskiner
- Inga småbarn
- Ingen inbyggd "maskin" för matavfall
- Pooler kan inte byggas runda 
- Simmarna har inga underfransar
- Tomterna är för få och för små

Fyller på när jag kommer på nåt mer... By the way är thesimsresource.com guld värd, lätt att ladda ner alla möjliga saker till spelet!

Exempelbilder:



1 kommentar:

  1. Så roligt att spela - jag var typ tolv när jag spelade sist tror jag. Kanske blir att inskaffa till semestern då de förhoppningsvis kommer regna vissa dagar ;)

    SvaraRadera