lördag 7 februari 2015

Grekisk melloafton

-
Inatt vaknade jag i ren panik. Jag hade drömt att jag höll på att dö. Vid en strand fanns det en serveringsplats nära havet där man kunde sitta och äta sin lunch precis vid vattnet. Området var omringat av höga glasrutor för att vågorna inte skulle skvätta. Folk låg och flöt på luftmadrasser, och plötsligt hände det. En enorm våg kom och sköljde in högt över glasrutorna och in över stranden. Allt blev svart och jag kände att detta kommer jag inte att överleva. Det fanns ingenstans att ta vägen. Folk skrek högt med ljusa kvinnoröster, och jag tänkte snabbt att jag måste vakna. Skriken blev för intensiva. Jag lyckades vakna och väckte Lelle. Därefter infann det sig snabbt ett lugn över att veta att jag faktiskt inte skulle dö i en våg.. Jag vaknade igen senare klockan nio, kissnödig så in i. Efter att ha gått ner på toaletten kände jag mig relativt pigg, men lägger man sig i sängen igen är det klart man somnar.. Så det gjorde jag. Lelle skulle åka iväg på fotbollsträning 10:20 och min tanke var att åka med och bli avsläppt på gymmet. Men jag sov lugnt vidare och inte förrän vid 13:00 begav jag mig till bussen. Det var tomt på gymmet och det blev 5 km blandad gång/jogg. Jag råkade skriva 5 mil till Lelle, det tyckte han var bra jobbat på 40 min! ;)

Vid 15:00 var jag hemma och tiden sprang iväg när jag gjorde.. ingenting. 17:30 var jag i alla fall färdigfixat (så gott som) och Staffan hämtade mig efter att han hade handlat. Hos Lelle vankades det trerätters och mellomys med hans föräldrars vänner. Vi åt grillad fetaost till förrätt, souvlakispett med "klyftpotatis", sallad och hemmagjord tzatziki, samt belgisk våffla till efterrätt. Att Molly åkte ut kan jag inte fatta.. Vi testade på den nya melloappen och jag röstade fem gånger på Eric Saade, eheheheh..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar