måndag 9 februari 2015

Solsken & 10 grader

-
Måndag, måndag, måndag.. Och solsken! 10 grader! Vad är det som händer? Det var en fröjd att cykla till skolan utan vantar och jag hade till och med behövt solglasögon. Jag kände mig väl förberedd för dagens seminarium då jag läst de artiklar som skulle läsas. Vi diskuterade i grupp, och efteråt åt vi lunch innan vi stack till Espresso House där vi skulle utföra en fältuppgift. Jag cyklade när de andra körde bil, men jag kom ändå fram först! Bron som går högt över järnvägsspåret är inte att leka med, och jag fick direkt värk i rumpan.. Vi gjorde våran observationsuppgift och jag flög hem i solskenet på min cykel. Det var alldeles för fint för att sitta inne.. Bella tänkte samma sak. Vi gick ut och gick förbi Nosaby, till Möllebacken, över ängarna och fram till Österäng och tillbaka hem. 7,25 km visade hitta.se. Innan jag gick hem handlade jag lite frusna jordgubbar och hallon på Konsum för att kunna göra smoothie. Hemma blev det mer FaceTime med Bella och nu ikväll har Lelle kommit hit. Vi sitter i soffan och tar det lugnt.. I helgen mailade jag förresten en viktcoach på MåBra.com och hade lite frågor.. Nu visar det sig att hon ska svara på frågan i sin blogg på onsdag, yäääy! Hoppas jag lär mig något nyttigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar