torsdag 5 februari 2015

Förskoleklass

-
Det var både spännande och nervöst att vakna idag och tänka på att det var första dagen på denna terminens VFU-plats! Det är lite speciellt också, för vi ska vara i en förskoleklass, vilket vi inte har varit tidigare och många av oss har väldigt liten erfarenhet av detta. Jag har bara vikarierat en ynka dag i en förskoleklass.. Efter skoldagens slut var jag och Emma fulla av nya intryck och alla var kanske inte sådär superbra. Klassen bestod av hälften förskoleklassare och hälften förstaklassare. Det var väldigt mycket skola, vilket vi som sagt inte alls är vana vid, och det diskuteras friskt hur det egentligen ska vara i en förskoleklass. Inte för mycket förskola, inte för mycket skola. Det fanns mycket att tycka till om, men nåja, nu har vi bara varit där en gång och vi får väl se vad vi lär oss och tar med oss från terminens alla tillfällen!

Lelle skulle hämta mig tjugo över ett när skoldagen var slut, men fem minuter innan får jag ett sms om att det inte fanns någon bil hemma.. Så, det blev bussen (först till stationen och sen hem) och en timme efter jag slutat var jag hemma! Det hade ju nästan gått fortare att gå, haha. Eller..? Men det fanns ingen tanke på det, för jag var så kissnödig så jag var helt övertygad om att jag skulle kunna kissa på mig på vägen hem. Som tur var gjorde jag inte det.. Eftermiddagen flöt på och vid halv fem gick jag hem till Caroline som bjöd på fantastiskt goda hemmagjorda semlor, Där sprack veckans diet.. Men man ska inte gräma sig så mycket över det. Det är inget jag ångrar. Och då är det väl okej? Vi åt två var till och med, hihi. Ebba var också med och vi pratade om allt möjligt i flera timmar innan Lelle hämtade mig tio i nio och skjutsade hem Ebba. Där fick jag tillbaka min vodka och kahlua som jag hade med mig dit i somras på fest, haha! Bättre sent än aldrig! Hemma hos Lelle åt vi nudlar, då kvällens redan kändes "förstörd", och började titta på första avsnittet av Vänner säsong ett. Jag har sett alla avsnitt då jag hade maraton för några år sedan när jag var sjuk, men det slutar liksom aldrig att vara roligt. Så nu är väl planen att fortsätta titta på det då vi har tid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar