torsdag 12 februari 2015

Läppstift från NYX & Sleek

-
Idag kom de med posten! Tre nya läppstift från madlady.se. Ett från NYX i färgen Violet, samt två från Sleek i färgerna Heartbreaker och Mystic. Det är mina första läppstift av båda märkena, och än så länge har jag haft på mig Heartbreaker ikväll (efter att ha testat alla färger på läpparna, så klart). Än så länge är jag väldigt nöjd! Det är matta läppstift och jag äger endast ett matt läppstift från Mac. Det har jag dock inte varit så nöjd med, vilket är otroligt synd då det inte var särskilt billigt! När jag har använt det över en läppenna som också var från Mac (och lika dyr..) har det efter en kväll börjat flagna och inte alls sett roligt ut. Jag har liksom kunnat dra bort stora bitar att läppstiftet. Nu vet jag inte om det beror på läppennan som är otroligt torr den också, eller om det är själva läppstiftet i sig. Får undersöka det närmare.. Mac ska ju vara bra?

I alla fall, detta matta läppstift från Sleek kändes underbart! Det liksom bara satt på läpparna och kändes bekvämt. Inte som mina andra glänsande läppstift från exempelvis Isadora som mer känns som det flyter runt på läpparna.. Det är väl kanske det som är den stora skillnaden mellan matta och glänsande. Läppstiftet satt kvar fint efter att jag ätit och jag känner ett beroende byggas upp.. Hoppas, hoppas, hoppas att det inte torkar och flagnar! Imorgon ska jag testa det igen och se hur det är under dagen. Färgen känns neutral, men ändå spännande. På tal om färg är det alltid så svårt att fånga rätt färger på bild. Läppstiftet från NYX är inte så pass blått i tonen utan lite mer kall i tonen och heller inte riktigt så mörk. Mystic har egentligen en lite varmare, plommonaktig ton och Heartbreaker gör sig mer rättvisa på den högra bilden där den inte är lika peachy. Kul att det snart är läggdags och jag vill bara måla på mer läppstift..

(Dagen i övrigt: Skola som enda i min basgrupp, hemma strax efter två, skrivit på hemtentamen, aaaand.. That's about it. Imorgon är det fredag!)

2 kommentarer:

  1. Sleek verkar vara sådan supermärke för att vara billigt. Tycker deras läppstiff är behagliga och håller bra fast jag har en den i en färg som jag inte är jätteförtjust i. Sugen på att testa deras form palett med. Jag har inte investerat någon MAC läppstiff ännu fast jag varit påväg flera gånger - de om något borde ju egentligen hålla färg och konsistens?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har testat utan läppenna nu och det har blivit mycket bättre! Nu älskar jag det läppstiftet också.. Men mina läppar blir hur som helst torra av alla dessa matta läppstift så det syns på läpparna. Hur ska man göra? :(

      Radera