onsdag 25 februari 2015

Borttappat pass & Jesper Rönndahl

-
Imorgon smäller det! Dags för Budapest.. Det har varit en stressad och nervös eftermiddag.. Pappa tog fram passen som han förvarar i vapenskåpet, men där låg endast mitt och hans.. Inte mammas. Så var fanns nu det då? Ja, det var det ingen som visste. Hon beställde ett nytt i somras då hennes gamla hade gått ut, och sedan dess är det ingen som har sett det. Det var i samma veva som vi fick renoverad och många saker åkte ner i lådor. Efter att ha vänt upp och ner på lägenheten och garaget började hoppet sina och jag var helt inställd på att jag och Lelle skulle få åka själva. Mamma var inställd på att stanna hemma och avboka kattvakten, men då hittade jag det! I en papperspåse med plastbackar. Åh herregud, den känslan. Sedan dess har jag varit helt färdig och vet knappt var jag ska ta vägen. Hade jag varit mamma hade jag börjat gråta när vi inte hittade det efter första omgången i garaget. Nåväl, nu är det löst och vi får blicka framåt mot morgondagen. Mamma är och handlar schampoo, balsam och bröd att göra mackor som vi kan äta på Kastrup innan vi går igenom säkerhetskontrollen. Planet går 08:45 och vi tar tåget 05:24 från Kristianstad. Nu ska jag bara packa det sista, äta och hoppa i duschen.

Alldeles nyss har jag även bokat biljetter till Jesper Rönndahl på Lunds Stadsteater där han uppträder med sin föreställning Bildbevis. Den åttonde maj ska jag och Robert gå och se "vår stora idol", som Robert så fint uttryckte det. Och jovisst, han är allt bra grym han Jesper! Det ser vi fram emot!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar