fredag 20 februari 2015

Vittskövle like back in the days

-
Igår kväll halv nio kom Malin hem från Borås och hon och hennes mamma hämtade upp mig efter en torsdag präglad av plugg och sockerbegär. Vi åt matpaj och pratade om Budapest där hon och hennes föräldrar varit. Lite bättre koll har jag nog nu på vad vi kan göra nästa vecka när vi ska dit.. Katten Percival smaskade på mina snören till hoodien så att de blev dyngsura och sen satt vi ett bra tag framför Youtube på iPaden och tittade på reaktioner från spelet Slender (måste våga spela det en dag), Ellen Bergström-sketcher, videos där barn får förklarat för sig om blommor och bin och så vidare.. Vi drack te och åt mörk choklad innan vi la oss vid två, och jag somnade halv fyra.. Det var då verkligen längesedan jag sov på Malins rum, vilken nostalgi!

I morse hann jag vakna och somna om tre gånger då jag hörde Malin gå in och ut ur rummet, men jag orkade inte reagera och var helt inställd på att få sova mer. Halv tolv kände jag att det kanske ändå var dags att gå upp, och vi åt frukost och drack te i köket. Malins föräldrar bor på bondgård med mjölkkor, så när mjölken var slut gick vi ner och hämtade mer i stallet. Vi passade även på att hälsa på de små kalvarna som låg så snällt ute i sina boxar. Det blev lunch och efter svampsoppan (som jag inte åt) blev det semla. Jag börjar tappa räkningen på hur många semlor jag ätit nu. Allt som har med diet har för ett tag stannat upp och snart ska vi till Budapest, så efter det blir det nya tag igen.. Vi chillade i soffan till Tjenare kungen och närmare klockan halv fem körde vi in mot stan och Maxi. Halv sju skulle Malin hämta Astrid som kom med tåget från Stockholm, men hon hann följa med mig upp en sväng och hälsa på päronen och Tusse. Plötsligt hade hela dagen gått, och jag som skulle hem och plugga.. Istället blev det hemmagjord pizza, på Spåret och The Sims nu på kvällen. Nu vet jag i alla fall vad jag har framför mig i helgen.. Åh, suck.





Man tager vad man haver! #absolutkavel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar