fredag 6 februari 2015

Tågkaos & pulled pork

-
Denna morgonen gick inte alls som vi ville.. Lelle hade en arbetsintervju i Malmö idag och jag hade lovat att följa med som moraliskt stöd då jag ändå var ledig från skolan. 08:04 tog vi bussen, eller ja.. den var sen såklart, så kanske 08:07. Längst med vägen till stationen gick det på och av folk på varenda hållplats. Mycket folk också. Det tog sådan tid och busschauffören körde så segt.. Mellan den näst sista och den sista hållplatsen körde han förbi torget i SNIGELFART! Han kröp över "farthinder" som inte ens var farthinder och jag ville bara skrika på honom att gasa. Tåget gick 08:24 och vanligtvis brukar man vara framme kanske sju minuter innan tåget går. Men nu vågade vi inte titta på klockan. Jag sa till Lelle att springa då det var viktigast att han hann med, och han springer ju något fortare än mig om man säger så.. Han lade benen på ryggen och jag sprang med de andra som också tänk hinna med tåget. Precis när jag ser honom trycka på knappen till tågdörren så kör det iväg. Vi tog då pågatåget till Hässleholm istället och tänkte byta där till det tåg som gick här näst därifrån till Malmö. Arbetsintervjun började 10:00 och detta betydde att han nu definitivt inte skulle hinna, men han ringde och det var okej att han kom lite för sent. Då vi var var framme i Hässleholm ropade de ut någonting om ett elfel vid Lund.. Tåget vi egentligen skulle med stod kvar på Hässleholms station trots att det åkte tjugo minuter innan vårat och inte stannar på alla ställen. Meeeen.. när vi ska gå av vårt tåg, åker det.. Och alla andra tåg, i båda riktningarna, är försenade. På grund av ett elfel. Lelle får ringa arbetsgivaren igen, och får beskedet att det är bättre att boka en ny tid.. Vi övervägde att åka till Emporia istället då vi redan köpt biljett, men Lelle tappade humöret och vi tog tåget hem till Kristianstad igen. Båda besvikna. Jag åkte hem, och somnade på soffan i över två timmar.

På kvällen hämtade Lelle upp mig och vi åkte till Fanny och Mattias för att äta middag. Hon ringde på förmiddagen och frågade om vi hade något för oss. På menyn stod pulled pork, och gud så gott det var! Jag har bara ätit det en gång innan på någon buffé vill jag minnas, och det var inte så gott.. Nu åt vi Icas pulled pork som man värmer i ugnen i 40 minuter. Himmelskt i ett tortillabröd med grönsaker. Tyvärr glömde jag ta en bild.. Efteråt såg vi filmen Laggies med Keira Knightley. En riktig chick-flick som var rolig och lättsam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar