onsdag 4 februari 2015

Put on your walking shoes

-
I vanlig ordning när det är skoldagar gick jag upp knappt 1,5 timme innan vi började. Gröt har jag börjat tröttna på, så äggmackor är räddaren i nöden och fruktansvärt gott! Dock är det mest praktiskt med gröt då man ska iväg och det går fort, men idag låg ett färdigkokt ägg i kylskåpet så det blev perfekt. Jag vaknade jättetrött eftersom natten varit kort och Lelle ringde 01:50 och behövde prata. Då hade jag nästan precis somnat. Skoldagen var kort och vi hade en tråkig föreläsning.. Vi åt lunch, sen drog vi hem efter det. Morötter och viktväktarkorv blev det, faktiskt inte så farligt. Morötterna var godare idag än igår! Dag tre utan potatis, ris eller pasta.. När jag kom hem började jag kolla över schemat och titta i kalendern vad som komma skall. Jag var inställd på att dra till gymmet några timmar senare, men Bella ringde på FaceTime (vilken bra uppfinning) och då jag nämnde gymmet blev hon sugen på att ut och gå. Sagt och gjort, jag slängde i mig lite fil och flingor, klädde på mig varma kläder och drog mössan över huvudet. Igår beklagade jag mig på kylan, men jag vill tro att det inte var riktigt lika kallt idag.. Snön låg i alla fall inte på marken. Vi gick runt hela stan och det var riktigt mysigt! Och ännu mysigare blir det ju när våren kommer.

Efter en varm dusch bestämde jag mig för att kvällsmaten skulle bli omelett efter att Bella berättat att hon åt det till lunch. Det var längesedan jag åt omelett, och gott blev det. Två ägg, mager ost, lök, broccoli, skinka, salt och peppar. Done. I övrigt har jag en sjuklig träningsvärk i benen och magen. Benen fick verkligen jobba idag.. Och ja, imorgon ska jag till förskoleklassen för första gången! Det är både spännande och lite läskigt att komma till ett helt nytt ställe och träffa handledaren. Jag och Emma (som ska vara på samma ställe) ska göra en observationsuppgift så vi får se hur lång tid det tar. Lelle har lovat att hämta mig efteråt och pappa skjutsar mig dit 08:00 på morgonen.




Ingen fin uppläggning, men ack en så fin omelett! Morgondagens lunch..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar