tisdag 24 februari 2015

Curriculum Vitae & Slender

-
Efter en vecka av självstudier på högskolan var det idag dags för terminens tredje examination, en muntlig sådan.. Alla var dödsnervösa inför denna så kallade paneldebatt, men det gick bra ändå. Min grupp fick de bästa frågorna enligt mig vilket var otroligt skönt. Om 15 arbetsdagar får vi veta vilka som blev godkända.. Jag cyklade hem vid halv ett och försökte få tag i Lelle för jag ville äta thaimat till lunch, och efter ett tag ringde han upp yrvaken. Han hakade i alla fall på idén och innan klockan två var vi vid thaivagnen och fick välja valfria rätter för endast 50 kronor! Vi köpte till mamma också sen åkte vi hem hit och åt. Efteråt låg jag trött och utslagen i sängen medan Lelle fixade till mitt nya CV som jag så fint blev upplyst av Bella om att jag behöver ha när jag var där igår och åt scones! Jag berättade att jag tänkte söka sommarjobb på privata förskolor i stan och hon påminde mig om att det ju faktiskt är bra att bifoga ett CV. Sen var det ju det här med CV-bilden.. Jag ville inte ha värsta sminkade bilden som det finns gott om på Instagram, och heller inte målade ögonbryn då jag absolut inte kommer orka sminka mig så om jag ska arbeta något i sommar. Då är det bättre med den nakna sanningen, haha.. Med mobilkameran på självutlösare ovanpå kökslampan(?) blev det helt okej i alla fall! Jag skickade iväg mina ansökningar sen drog jag och Lelle till Maxi. Hemma hos honom lagade vi mögelostsås med bacon och färsk pasta, mmm..


Hahah förresten, innan vi skulle sova laddade vi ner gratisspelet Slender: The eight pages - enligt Wikipedia ett "skräck- och uthållighetsspel" där du ska leta efter åtta lappar i en mörk skog. Du har en ficklampa till ditt förfogande, men du måste akta dig för Slender man. Om han kommer nära börjar det brusa, rätt som det är kan han dyka upp och det kommer höga plötsliga ljud, han dyker upp bakom något hörn och så vidare.. Jag lyckade inte hitta en enda lapp och efter att han dykt upp sådär plötsligt och jag skrek till så fick Lelle spela vidare. Han hittade dog en gång, hittade sedan två lappar och pallade inte trycket utan gick rakt fram till Slender man för att dö. Haha, asså FYFAN! Jag ska spela det i dagsljus nästa gång, utan ljud.. Hmm..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar