torsdag 4 december 2014

Kuliss & EKO

-
Eftersom två av fem i vår basgrupp var magsjuka idag, och en tredje hade umgåtts med de sjuka igår så var det bara jag och Jossan som gick till skolan idag. Vi målade en kuliss till vår redovisning nästnästa vecka, och ja, vilken skapelse sen! ;) Lite äpplen och maskrosor, sen kände vi oss nöjda. Tog endast en och en halv timme, så jag var hemma vid 11:30 igen.



Kände mig effektiv när jag kom hem, men fastnade i soffan som man så lätt gör.. Fixa med lite grejer i alla fall och när pappa sluta jobbet körde vi iväg lite saker som skulle skänkas och därefter bar det av mot EKO. Jag älskar att bara gå runt i affärer, gärna mataffärer eller sådana affärer som EKO där de har allt möjligt. Bara strosa. Pappa köpte två par jeans och vi hittade en lampa att hänga över bordet i vardagsrummet. Jag hittade en fin långärmad tjocktröja (kan aldrig få för många), saker till julklappsspelet, doftljus, ett juligt påslakanset och en liten gran! En liten "fuskegran". Vi har inte direkt så mycket utrymme för en stor gran och har nog faktiskt aldrig haft gran.. Kanske en gång.. Men denna var liten, söt och billig. Dekorerade den och tände belysning, mysigt! Tusse tyckte det var roligt att leka med julkulorna, så någon försvann nog in under sängen..

Nu sitter jag i sängen med datorn. Letar lite musik på Spotify! Vill ha massa nytt till min födelsedagsfest den 20:e så det är bara att börja spana (eller mestadels lyssna). Hittade David Guettas nya album "Listen" och låten "Bang my head" där Sia sjunger. Grym är hon ju! Men förstår ändå inte riktigt grejen med att hon alltid ska sjunga med ryggen vänd mot publiken när hon uppträder.. Come on, show yourself!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar