lördag 27 december 2014

Hockeyns dag & relaxavdelning

-
Morgonen började hemma hos Nina där huset stod tomt. Nina med familj hade redan begett sig till Bollnäs Ishall där det idag var Hockeyns dag. Jag tänker inte gå in djupare på det för jag kan inte förklara, men Jonathan spelade en match och Felix hade lite uppvisning med hockeyskolan. På slutet var han även tomtens ren när tomten hade godisregn. Lelle fick hoppa in i kiosken som Nina och Mattias hade ansvar för, och jag hjälpte till att langa läsk. Jag och Lelle åt varsin hamburgare med och det satt fint..


Jag, Lelle, Macke, Alexia och Jonathan gick ut en liten sväng och hälsade på några hästar som stod i en hage på andra sidan vägen. Under tiden jag fotografera och filmade hann jag tappa känseln i fingrarna.. Först kan man tycka att det inte är så kallt, men oj så fel man kan ha och fort går det. Landskapet är i alla fall otroligt.




När hockeyns dag var slut strax efter två och vi åkte då hem till Nina igen. Där packades badkläder och så vidare inför några timmar på Bollnäs Sporthalls relaxavdelning. Där fanns en torrbastu, en ångbastu, ett litet gym, ett varmrum och en bubbelpool. Vi var 16 personer totalt och ångbastun var riktigt härlig. Jag skippade att gymma då jag inte släpat med mig skor och ombyte. Vi åt "Kvantumplanka" beståendes av bland annat marinerade kycklingspett, potatissallad, mangoraja och mögelost. Mmmmm! Lite mer bubblande på det, ett och annat glas vin och sen hade de där tre timmarna gått. Hemma hos Lelles mormor och morfar tittade vi på Stjärnorna på Slottet, spelade lite mer Qube och jag åt lite mer ostkaka innan kvällen var till ända. Vi funderade på att dra ut till någon pub, men det blev inte så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar