tisdag 16 december 2014

Optikern & nytt SIM-kort

-
Igår var det sista dagen i skolan innan jul, och nu är det bara det sista arbetet som ska in.. Jag känner mig så sjukligt omotiverad, men idag har jag i alla fall fått ihop tre sidor och det ska vara fyra till sex. Satsar på fyra sidor. Blir jättebra. Att det får bära eller brista har aldrig stämt in mer än just nu. Det kan inte bli värre än att man får komplettera någon del. För som vanligt på Högskolan Kristianstad är allting en tolkningsfråga.. Ingen vet varken ut eller in. Inte ens lärarna.

Så.. jag har suttit med uppgiften idag, men vid 16:30 var det dags för ett optikerbesök så jag och mamma tog bussen ner på stan. Har en väldigt bra optiker! Han tar sig tid, är lugn och sansad, pratar gärna om personliga saker och frågar hur det är. Fick berätta att jag klarade mitt körkort i somras och han började diskutera om det var billigare på hans tid.. Haha, mjo, det var det nog. Jag fick även berätta att jag i ett stressfullt läge hällde ut mina linser rakt ner i tvättstället eftersom jag trodde jag hade dem i ögonen (när jag hade glasögon på mig!?) och skulle tömma ut linsvätskan för att ta burken med mig. Så nu är jag alltså inte säker på om jag har rätt lins i rätt öga. Han flinade lite och jag konstaterade att det inte var min dag den dagen. Han kom i alla fall fram till att jag såg lite bättre på mitt högra öga, vilket lät osannolikt men okej.. Så nu ska jag ha samma styrka på båda ögonen, vilken betyder att jag kan förväxla linserna bäst jag vill för det spelar ingen roll. Tjoho!

Efteråt blev det lite julklappsfix, handlade på Systembolaget till helgen och även ett nytt SIM-kort till min nya iPhone 6. JA, jag ska få en iPhone 6 i julklapp! Den är inslagen och allt. I pappas blå favoritjulklappspapper som vi haft i över tio år då han en gång fick hem en sådan där gigantisk rulle som de har i affärer. Jag hatar det pappret. Och de gör alltid narr av oss på julafton för man ser vilka paket som är våra. Men så länge jag vet att det finns en iPhone i paketet hade han fått slagit in den i precis vad han ville!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar