fredag 26 december 2014

Shopping & bandyderby

-
Vid halv tio gick vi upp denna fredagsmorgon och åt frukost.. Glödhoppor ("en tunn och ojäst brödsort som oftast baseras på vetemjöl, rågmjöl och sirap") med ost och varm O'boy! Mumma. Jag tänkte gå upp och duscha, men fick som svar att det var bättre att bara dra på sig en mössa då det var så kallt, haha. Och ja, det är väl härligt. Att dölja en dålig hårdag med en mössa. Duschade utan att tvätta håret och sen drog vi in mot den lilla staden och mellandagsrean!



Vi kollade in mängder av Outlets, och Lelle köpte en röd tjocktröja på JC Outlet. Det gällde att skynda sig ut och in mellan butikerna för att slippa frysa. Jag hittade en fin mössa till Lelle, men den mannen är anti mössor. Tillsammans med Ninas familj fikade vi på Nya Konditoriet. Jag såg fram emot en kopp varm choklad, och ni kan väl förstå min besvikelsen då Lelle kommer till bordet tomhänt och säger att chokladen blandar man själv med varmt vatten och en påse O'boypulver. Haha! Nåväl.. Jag åt en bandyboll med. Orange är Bollnäs bandylags färg. 


Vi gick till stationen och vinkade av Lelles farföräldrar som skulle åka hemåt till Stockholm. Jag, Lelle och hans mamma tog en till runda i staden och jag hittade nu (även jag!) en röd tjocktröja på affären Såfin som sålde Vila-kläder. Den hade kostat 399 kr och det var halva priset, men jag fick endast betala 150 kr i kassan? Inte fy skam det inte. På Åhléns hittade jag även en svart mössa med en tofs på som matchade min jacka. Med hjälp av Anette fick jag till och med Lelle att köpa sig en mössa! Dock inte den jag hade sett från början. Vi hann med en "långkorv" också, tydligen någonting speciellt för Bollnäs.



Klockan 16:15 drog vi iväg på bandyderby mellan Bollnäs och Edsbyn. Det var fullt med folk (4200), men rekordet ligger på 8000. Trots att jag inte är sportintresserad gick det ann. Vi hade med oss varm choklad och glögg, och om man stampade i takt med hejarklacken så kunde man hindra tårna från att frysa till is. Den lilla rosa bollen på isen var omöjlig att få syn på. Då var det roligare att sjunga med och heja på tillsammans med hejarklacken! Det slutade 2-2. När vi senare var hemma igen blev det lite "nattamat" i form av mer kålsoppa och glödhoppor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar