torsdag 27 november 2014

Ullaredshotellet

-
Idag efter en dag i skolan med bildlektion där vi skapade våra egna önskemaskiner tog jag och mamma tåget till Klippan! Därifrån körde vi med Maria upp till älskade Ullared. Vi checkade in och fick precis det rummet som Maria hade hoppats på, på hörnet med utsikt mot Gekås. Vi släppta av våra väskor och gick ganska fort iväg för att äta på Harrys. Vi beställde förrätt och huvudrätt, och jag och mamma även varsitt glas vin. När de sedan kom med vinet frågade de mig efter legitimation. Det var väl så dags!? Jag hade ingen legitimation med mig och fick förklara att jag var 23 år och att det var min mamma bredvid mig.. Haha, helt awkward. Ser jag inte äldre ut? Vinet var i alla fall jättegott! Maria smakade och beställde in ett glas hon med. Till efterrätt åt vi crème brûlée, fy fasen så gott.. Innan vi gick tillbaka till hotellrummet frågade vi servitrisen vad vinet hette och fick ta en bild på flaskan. För övrigt var servitrisen jättelik Fannie från denna säsongen av Idol, och mamma påpekade klart detta innan vi gick. En komplimang!


Vid sex morgonen därpå sjöng vi för mamma som fyllde år. Efter dusch och fix gick vi åter mot Harrys för att äta frukostbuffé. Den var dock ingen höjdare.. Ändå satt vi i lugnan ro och strax efter åtta då vi gick ut märkte vi att det var kö! Paniken! Vi sprang mot kundvagnarna och flöt sedan in i kön på ett lämpligt ställe. Lyckligtvis tog det bara knappt fem minuter att komma in och kön rörde sig hela tiden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar