fredag 14 november 2014

Utgång, en fredag?

-
Ja men varför inte! Går man ut med en nära vän är det väl inte så mycket som kan gå fel. Och en fredag är bättre än ingen dag alls. Bella kom hem till mig vid fem och jag kom precis ut ur duschen när hon stod i hallen. Efter några timmar av sminkande, hårfixande, klädväljande och lösögonfranslimmande var vi färdiga. Vi tog några shottar Minttu Choco med pappa i köket och pratade om allt mellan himmel och gjord. Som vanligt. Vid tolv åkte vi inte till stan med Marcus och hans två vänner. Han hade fixat oss på listan på Bånken och vi gled smidigt in, gratis! Sen var det väl som en vanligt utekväll på Bånken. Svettigt, man fick armbåga sig fram på dansgolvet och akta sig för diverse slisk. Vanlig ska jag ändå inte kalla den, längesedan jag och Bella var ute såhär! Hoppas på en repris snarast med en riktig girl's night out. ;)


Tidigare på dagen i skolan skapade vi de här fina kreationerna, haha. Den här första bilden är tre porträtt av mig. Syns ju tydligt. Man skulle rita av någon annan, ståendes med papperet lutat mot knäet och endast titta den andra personen i ansiktet. Sånt lätt, ni vet.


Här under har vi också fyra porträtt. Längst upp till höger är Emma och under är jag. Vi tecknade bilderna upp och ner, med vänster hand.. Jo tjena.. Sedan fick vi bilden på oss själva och fick lägga dit lite naturfärg och klistra på urklipp som symboliserade oss själva. Självklart har jag smink, rosé och en katt på min bild. Den stora färgglada bilden tros vara en katt. Läraren hällde ut rött, blått och gult på ett stort papper och vi fick sedan direktiv och skulle måla utan att prata med varandra. Först skulle vi göra ett fantasidjur, och höger öra var redan så fint skapat så vi byggde vidare på det. Sedan skulle djuren ha en kompis, därav fågeln på huvudet. Efter det blev det bakgrund och slutligen fick vi göra små tillägg med en svart. Tycker den blev riktigt cool ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar