lördag 8 november 2014

Stan & tedrickande

-
Maria och Filip sov över igår och sex på morgonen drog Maria och pappa till Tyskland på bussresa för att handla sprit. Vid halv elva åt vi andra frukost och slötittade på American Idol. Snacka om nivåskillnad mellan deras deltagare och våra här i Sverige.. Där borta över Atlanten hade inte haft en chans. Jag hoppade i duschen och efter lunchtid körde Filip hem, och jag och Lelle drog ner på stan och mötte Alexia. Lelle skulle köpa en farsdagspresent till sin pappa, och jag passade också på att leta lite. Han köpte Glenn Hyséns bok och jag köpte en starköl på systemet som kom i en vacker lila förpackning.

Lelle drog hem och jag och Alexia lunchade på House of Bagels. Deras kycklingsallad är guld.. Mätta och belåtna tog vi över H&M:s omklädningsrum, men för min del blev det "bara" ett jag tregging (treggings, leggings, jeggings.. alla dessa ord). Dock inte i svart som bilden visar utan ett par gröna. Typ, militärgröna. Var fast besluten att storlek 38 skulle passa efter att vågen idag visade -6 kg (har ett par i strl 40 nu), och jo.. de gick på! Antagligen lite för små, men de gick på. Hahaha. Köpte dem i alla fall. Like a boss. Nu kommer de trots allt bara sitta bättre och bättre ju mindre vågen visar! Efter shoppingrundan gick vi hem till Alexia, drack te och pratade om livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar