söndag 2 november 2014

Halloween 2014

-
Ja, igår var dagen kommen. Det är så himla roligt att få klä ut sig och sminka sig hejvilt.  Nedanför är årets kreation. Nog blev jag väl ganska nöjd, men var nog ännu nöjdare förra året. Försökte göra ett sår med hjälp av flytande latex och pappersnäsdukar, men det lossnade runt kanterna. I övrigt satt det som fan och kändes som en vaxremsa då jag drog av det på natten. Att göra eget blod av sirap vad ju heller inte så lätt som alla youtubare fick det att se ut.. På ett pudrat ansikte pärlade det bara sig, likt sirap gör? Så jag vet inte hur det skulle gå till. Blev likt äckliga blåsor eller nåt i pannan i alla fall. Och smakade gott i munnen om inte annat. På H&M hade jag köpt ett billigt linne som pappa hjälpte mig såga hål i och smetade sedan på lite rött läppstift. Peruken från förra året hängde kvar, då jag känner att jag måste ha "valuta för pengarna" efter vad den kostade, om man kan säga så, hahah..

Vi träffades hos Bella och Marcus med Karro och Johan. Jag hjälpte Marcus sminka sig och även Bella lite med sina skelettänder. Efter en grogg eller två gick vi till Jocke där det var lite förfest. Det spårade lite, men ja, det var ändå trevligt.. Halv tolv kom taxin till Grand och vid halv sex var jag hemma efter att ha suttit vid pastavagnen efter Grand stängt och pratat skit. Blev också ett eller annat samtal till Hamburg där Lelle befann sig...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar